قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، عضلاتی که کنترل کردن تنفس را بر عهده دارند، برای فعالیت کردن در بدن زنان به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. 

زنان برای تنفس کردن به اکسیژن بیشتری نیاز دارند

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، دانشمندان کانادایی اعلام کردند، این یافته جدید به درمان نارسایی های دستگاه تنفسی کمک خواهد کرد.

پژوهشگران پس از آزمایش زنان و مردان در حین ورزش کردن پی بردند، عضلاتی که دیافراگم و قفسه سینه را در بر می گیرند در بدن زنان بسیار بیشتر از بدن مردان به اکسیژن نیاز دارند.

به معنای دیگر، زنان هنگام تنفس کردن انرژی بیشتری مصرف می کنند، چون بخش بزرگی از اکسیژن ورودی بدن شان صرف حرکات عضلات تنفسی می شود.

پروفسور ویلیام شید، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه ونکوور و سرپرست این مطالعه گفت:" ما در حین ورزش کردن برای تنفس کردن بیش از حد به حرکت شدید ماهیچه های دیافراگم و قفسه سینه نیاز داریم که انرژی زیادی صرف آنها می شود. یافته ما از این جهت اهمیت دارد که نشان می دهد متابولیزم بدن زنان سالم در حین ورزش کردن افزایش می یابد. "

او افزود:" نتایج تحقیقات ما نشان می دهد، اگر زنان اکسیژن زیادی برای تنفس کردن مصرف می کنند، اکسیژن دریافتی آنها در زمان ورزش کردن به دو یا سه برابر حالت عادی خواهد رسید. از این رو، عملکرد جسمی آنها ممکن است پایین تر باشد چون خون کمتری به عضلات پاهای شان می رسد. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.