گروه اقتصادي-  خوش قلم - در حالی که مسؤولان تأکید دارند که در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش می یابد، اما نگاهی به روند رو به رشد قیمت آن نشان می دهد، قیمت آن همچنان درحال افزایش است.

 آواز گرانی مرغ بلندتر شد

بازار گوشت مرغ که امسال عمدتاً روند نزولی را تجربه کرده است، به صورت کاملاً غیر منتظره‌ای طی هفته اخیر با افزایش قیمت مواجه شده و هم اکنون در برخی نقاط تهران به کیلویی 7800 تومان رسیده است.

دراین باره در حالی که وزارت جهاد کشاورزی بارها قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف را در نهایت 7000 تومان اعلام کرده است، قیمت این محصول پروتئینی و پرمصرف به مرز 8000 تومان نزدیک شده که البته با توجه به مازاد عرضه،‌ علت آن هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، این درحالی است که وزارت جهاد کشاورزی بارها قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ را در بازار مصرف 6800 تا 7000 تومان اعلام کرده و از سوی دیگر روند کاهشی قیمت نهاده‌های دامی و خوراک مرغ نیز که حدود 70 درصد در هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ اثرگذار است، خود عاملی برای ثبات یا کاهش قیمت این محصول شناخته می‌شود، اما افزایش قیمت ناگهانی گوشت مرغ طی هفته‌ گذشته که در آستانه هیچ ایام خاصی همچون شب عید، ماه رمضان، محرم و ... نیست، غیر منتظره است.

البته محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور معتقد است: عرضه و تقاضا است که قیمت محصولات مختلف بویژه گوشت مرغ را در بازار تعیین می کند و هم اکنون یکی از دلایل اصلی بالا رفتن قیمت گوشت مرغ در بازار، افزایش تقاضا در ایام دهه فجر است!

وی  تاکید کرد: دولت یک بار برای همیشه این جسارت را به خرج دهد که چندان حساسیتی نسبت به قیمت مرغ در بازار نشان ندهد؛ چون به رغم اینکه قیمت گوشت مرغ در برخی از نقاط شهر از 7000 تومان نیز بیشتر شده و در میدان بهمن (عمده فروشی) کیلویی 6200 تومان عرضه می‌شود و طی هفته‌های آینده شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار خواهیم بود.

البته شرکت پشتیبانی امور دام طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در راستای وظایف تنظیم بازاری خود، هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد را 5500 تومان عرضه می کند که به نظر می رسد، این اقدام در راستای ایجاد تعادل بیشتر در بازار گوشت مرغ است.

درهمین حال عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با غیر قابل توجیه خواندن افزایش قیمت مرغ در بازار، گفت: علت افزایش قیمت مرغ در حال حاضر افزایش تقاضا برای ذخیره سازی آن برای مصرف عید است.

بهرام بیرانوند در گفت وگو با خانه ملت، با غیر قابل توجیه خواندن افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: دولت باید با خرید مرغ از تولیدکنندگان افزون بر حمایت از مصرف‌کننده به ثبات بازار نیز کمک کند.

البته گفته شده، قیمت مرغ با افت 200 تومانی نسبت به هفته قبل همراه بوده و در مراکز خرده فروشی به 7600 تومان رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    گرانی که نیست .تورم که در حال کاهش است . همه چی آرومه ...