قدس آنلاین: دبیر علمی و مسئول برگزاری نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه اعلام نتایج نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان را هفته آینده اعلام کرد و گفت: طلاب برای اطلاع از نتیجه آزمون می توانند به سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مراجعه کنند.

اعلام نتایج نخستین المپیاد ادبیات عرب، فلسفه و منطق حوزه علمیه اصفهان طی هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری‌تبار در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطقه و فلسفه در استان اصفهان، اظهار داشت: نخستین المپیاد ادبیات عرب و منطق و فلسفه طلاب حوزه اصفهان با حدود 300 نفر از طلاب روز گذشته در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد.

وی ادامه داد: سئوالات المپیاد ادبیات عرب شامل مباحث صرف، نحو، تجزیه و ترکیب و بخشی از سئوالات از کتاب‌های خوانده شده در دوره ادبیات و مابقی کاربردی و با تأکید بر قرآن و حدیث بود.

دبیر علمی و مسئول برگزاری نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: سوالات المپیاد ادبیات عرب به صورت تستی شامل سه بخش از جمله 24 سوال از قسمت صرف، 50 سوال از بخش نحو و 26 سوال از بخش تجزیه و ترکیب بود.

وی تصریح کرد: سوالات المپیاد منطق و فلسفه در دو بخش شامل 50 سوال تستی از منطق و 50 سوال تستی از فلسفه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری تبار با اشاره به شرایط شرکت کنندگان در این دو المپیاد، گفت: یکی از شرایط شرکت در این دو المپیاد داشتن حداقل معدل 16 برای شرکت کنندگان بود که البته بخش زیادی از شرکت کنندگان ما در آزمون روز گذشته از ممتازان حوزه علمیه با معدل 19 و 20 بودند.

وی اضافه کرد: همچنین برای شرکت در المپیاد ادبیات عرب شرکت کنندگان باید دارای پایه های 3 تا 6 و شرکت کنندگان در المپیاد منطق و فلسفه نیز دارای پایه های 10 به بالا باشند.

دبیر علمی و مسئول برگزاری نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان هدف از برگزاری این نوع المپیاد را ایجاد فضای رقابت میان طلاب اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد نشاط میان طلاب، داشتن آمادگی لازم در خصوص درس های گذرانده شده، شناسایی افراد نخبه و استعدادهای برتر، معرفی افراد برتر به مراکز نخبه و استفاده از این افراد برای تدریس؛ از جمله اهداف برگزاری المپیاد ادبیات عرب و منطقه و فلسفه در حوزه علمیه اصفهان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری تبار اعلام نتایج نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان را هفته آینده اعلام کرد و گفت: طلاب برای اطلاع از نتیجه آزمون می توانند به سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مراجعه کنند.

وی بیان داشت: نمره مورد قبول در این المپیاد برای دریافت جایزه برای نفر اول، کسب نمره 90 و برای نفرات دوم و سوم به ترتیب 70 و 80  است ولی از کسانی که نمرات بین60 تا 70 را کسب کنند تقدیر می‌شود.

دبیر علمی و مسئول برگزاری نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اگر تعداد افرادی که نمره بین90 تا 100 را کسب کردند زیاد بود، نفرات اول تا سوم از همین افراد معرفی می‌شوند.

وی افزود:جوایز نفرات اول تا سوم این المپیاد به ترتیب کمک هزینه عمره مفرده، کمک هزینه عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس است.

وی در پایان از برگزاری المپیادهای کلام، فقه و اصول طی سال های آینده خبر داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.