قدس آنلاین- تبریز: با حضور شهردار تبریز و والی گنجه، تفاهم‌نامه خواهرخواندگي دو شهر، در تالار عمارت شهرداري تبریز، به امضاي طرفین رسید.

خواهرخواندگی تبریز و گنجه، ضامن توسعه ارتباطات ایران و جموری‌آذربایجان خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،

صادق نجفی در این مراسم، گنجه را شهری نام‌آشنا برای تبریز و ایران عنوان کرد و افزود: اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو شهر، موجب می‌شود که هیچ‌ مانعی برای توسعه روابط میان دو طرف موجود نباشد.

وی تصریح کرد: امروز شاهدم که به واسطه تاریخ مشترکی که دو شهر دارند، برخی شهروندان دو طرف حتی پیوندهای خویشاوندی نیز با یکدیگر دارند؛ که این موضوع نشان‌دهنده واقعیت نزدیکی و صمیمیت دو شهر است.

شهردار تبریز نظامی گنجوی، شاعر بزرگ شعر و ادب فارسی را نماد ارزشمند اتصال فرهنگی و هویتی دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان در شهر گنجه عنوان کرد.

نجفی با اشاره به ارتباطات مساعدی که میان دو دولت ایران و جمهوری‌آذربایجان برقرار است، متذکر شد: معتقدیم این تعامل ارزشمند که در جریان دیدار روسای جمهور دو کشور نیز بارز بود، باید در حوزه دیپلماسی شهری و ارتباطات شهروندی استمرار داشته باشد.

شهردار تبریز تاکید کرد: خواهرخواندگی دو شهر، ضامن این روند ارتباطی بوده و ضروریات تعامل دو شهر را در بخش‌های مختلف گردشگری، فرهنگ، اقتصادی و موضوعات مدیریت شهری، فراهم خواهد ساخت.

ائلمار ولی‌اف، والی گنجه نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از تحقق موضوع خواهرخواندگی با شهر تبریز و همچنین با قدردانی از میهمان‌نوازی شهردار تبریز گفت: جایگاه تبریز، در شهر گنجه از اعتبار و شهرت خاصی در میان شهروندان گنجه برخوردار است.

وی افزود: به منظور ارج نهادن به همین جایگاه ارزنده، به زودی خیابانی با نام «تبریز» در شهر گنجه به افتتاح خواهد رسید.

ولی‌اف روند توسعه و عمران شهر تبریز را پرشتاب و چشمگیر عنوان کرد و افزود: اجرای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر، گنجه را از تجارب شهرسازی تبریز در ابعاد مختلف عمرانی و اجتماعی، بهره‌مند خواهد ساخت.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه خواهرخواندگي دو شهر، در تالار عمارت شهرداري تبریز، به امضاي طرفین رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.