قدس آنلاین- تبریز: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به سکونت 350 الي 400 هزار نفر در مناطق حاشیه‌نشین تبریز، خاطرنشان کرد: این موضوع تهدید آفرین بوده و در صورت بروز حوادث طبیعی، امکان ارائه‌ی هرگونه عملیات امداد و نجات را مختل خواهد کرد.

مدیریت واحد حریم شهر، مانع از پیش‌روی حاشیه‌نشینی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محبوب عبدالله پور با تأکید بر این‌که قوانين شهرداری در سال 1328 نوشته‌شده و در حال حاضر کارآمدی لازم را ندارد، افزود: ازیک‌طرف ناکارآمدی قوانین و از طرف دیگر عدم مدیریت واحد شهری در شهرها و به‌خصوص در کلان‌شهرها ساخت‌وساز غیرمجاز یا سکونت‌های غیررسمی را توسعه داده است.

وی بابیان این‌که اخیراً در شهرداری تبریز این مسائل پیش‌بینی‌شده و شهردار و شورای شهر تبریز بر مدیریت هماهنگ تأکید دارند، تصریح کرد: هماهنگی مدیران شهرداری به مدیریت واحد حرایم منجر شده و با مشخص شدن مدیر این قسمت تا حد ممکن ساخت‌وسازها در حرایم مقرر گردیده بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شهرداری تبریز پیش رود.

عبداله‌پور اظهار امیدواری کرد: با اجرای این سیاست‌ها، زمانی که در آینده الحاق حرایم به شهر تبریز اتفاق می‌افتد، دیگر شاهد افزایش حاشیه‌نشینی یا پیش روی سکونت‌گاه‌هایی که غیر امن هستند، نخواهیم بود.

وی با اعلام این‌که اولین طرح جامع تبریز در سال 49 توسط مهندسین مشاور ذیصلاح تهیه گردیده و تأکید بر تهیه طرح تفضیلی نموده است، افزود: با توسعه‌ی شهر تبریز در سال 59 اولین طرح تفضیلی تبریز تهیه شد.

 به علت بروز مغایرت‌هایی در ساخت‌وسازها با طرح‌های مصوب، موردبازنگری قرار گرفت و دومین طرح جامع تبریز با تأکید بر لزوم تهیه‌ی طرح تفضیلی در سال 74 تهیه شد و درنهایت طرح تفضیلی تبریز در سال 90 تهیه شد که در حال حاضر اقدامات توسعه‌ای شهرداری تبریز بر اساس این طرح صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.