علی مطهری توافق یک مرحله ای را مانع آسیب به مذاکرات هسته ای دانست و از تیم مذاکره کننده هسته ای به این دلیل که مانع طرح مسائل حاشیه ای در گفت و گو ها شده است، تقدیر کرد.

مذاکره کنندگان هسته ای مانع طرح مسائل حاشیه ای شده اند

به گزارش قدس آنلاین، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگار ایرنا گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با درایت از طرح مسائلی حاشیه ای همچون موشک های بالستیک، حقوق بشر و فلسطین در فضای مذاکرات جلوگیری کردند و این بسیار قابل تقدیر است

وی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توافق یک مرحله ای با کشورهای مذاکره کننده را بسیار ارزنده خواند و گفت: توافق یک مرحله ای با گروه 1+5 از هرگونه آسیب از سوی کشورهای غربی به خصوص آمریکا به مذاکرات جلوگیری خواهد کرد.

نماینده مردم تهران درمجلس اظهارداشت: البته برنامه دنبال شده از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، تلاش به منظور توافق یکجا با گروه 1+5 به منظور رفع تحریم های همه جانبه بوده است.

مطهری افزود: در صورتیکه مذاکرات در دو مرحله ای دنبال شود، به طور حتم برخی از کشورهای مذاکره کننده گروه 1+ 5 به خصوص آمریکا بهانه به دست می آورند و به مذاکرات خلل وارد خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته برنامه دنبال شده از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، تلاش به منظور توافق یکجا با گروه 1+5 به منظور رفع تحریم های همه جانبه بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، همچنین با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت و تاثیر آن در اقتصاد ایران اظهار داشت: البته در کاهش قیمت نفت عوامل مختلفی دخیل است و این اتفاقات در اقتصاد دنیا امری طبیعی است و تنها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

وی در عین حال، کاهش شدید بهای جهانی نفت را فرصتی مغتنم به منظور حرکت کشورمان به سمت اقتصاد بدون نفت دانست و گفت: پس از سال ها استفاده از نفت در اقتصاد بایستی سعی کنیم وابستگی اقتصاد کشور را به این متغیر برون زا هرچه بیشتر کاهش دهیم.

مطهری همچنین با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه امسال، این حضور میلیونی را در مقابل تلاش، کوشش و برنامه ریزی دشمنان به منظور ضربه زدن به کشورمان بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: تمامی کشورهای سطه گر با دیدن تصاویر امروز پشتیبانی مردم از نظام و مسئولان را به خوبی احساس خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.