قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه طرف‌های مذاکره با ایران می‌خواهند با دو مرحله‌ای کردن مذاکرات بهانه‌گیری و مانع تراشی کنند، گفت: درایت رهبری امکان توطئه در دو مرحله‌ای شدن مذاکرات را توسط گروه ۱+۵ خنثی کرد.

درایت رهبری توطئه دشمن در مذاکرات‌ هسته‌ای را خنثی کرد/ ردم به وظیفه خود عمل کردند حالا  نوبت مسئولان است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد با تقدیر از مردم ایران خصوصاً مردم آذربایجان و تبریز به خاطر شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و این حضور حماسی را دارای پیام‌های داخلی و خارجی تاثیرگذار خواند.

وی با بیان این امسال شاهد با شکوه‌ترین و گسترده‌ترین راهپیمایی در سالگرد انقلاب بودیم، افزود: مردم بیدار و با بصیرت ایران با این امر ثابت کردند از نشاط و شور انقلابی برخوردار هستند

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان دادند با گذشت 36 سال با همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت پشتیبان ولایت هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد.

آیت‌الله شبستری گفت: راهپیمایی 22 بهمن پیامی برای مسئولان و کارگزاران کشور داشت و تفهیم شد مردم به وظیفه خود عمل کرده و می‌کنند حالا نوبت مسئولان است بیش از پیش احساس مسئولیت کرده و به وظیفه خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: ادارات مردم را علاف نکنند زیرا کارگشایی و گره باز کردن از مشکلات مردم از مسائلی است که مسئولان بیش از این باید به آن توجه کنند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسئولان باید عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر این ملت وفادار و حاضر در صحنه را که در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بودند بدانند و تقدیر عملی خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.

خطیب جمعه تبریز پیام دیگر راهپیمایی 22 بهمن امسال ملت ایران را دشمنی با استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: 36 سال پیش آمریکا را از ایران بیرون کردیم و اگر بخواهند دوباره از پنجره وارد شوند باید بفهمند ملت ایران همان ملت بوده که با اتحاد، اتفاق و با پیروزی ولایت توطئه‌های استکبار را خنثی می‌کند.

آیت‌الله شبستری با اشاره به آیه 120 سوره توبه اظهار داشت: راهپیمایی راه رفتن معمولی نبوده بلکه اعلام بیزاری از استکبار بوده و کار خیر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از نیروی هوایی تصریح کرد: توافق بر کلیات و جزئیات باید در یک مرحله و با مفاد واضح و غیرقابل تأویل باشد.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند قابل اعتماد نیستند و این بار نیز می‌خواستند در مذاکرات هسته‌ای ایران را فریب دهند که با هشدار رهبر در برنامه‌ مذاکرات لازم است تجدید نظری انجام شود.

آیت‌الله شبستری گفت: ملت ایران انتظار دارند وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای مذاکرات خود را با رهنمودهای رهبری تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: همه ملت ایران و همه دلسوزان معتقد هستند که عزت ملی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است زیرا اگر عزت ملی نباشد، امنیت و پیشرفت هم نخواهد بود، بنابراین عزت ملی باید محفوظ بماند و مسئولان هم این موضوع را می‌دانند.

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: اگر ایران به کشوری تاثیرگذار تبدیل شده و مردم‌سالاری، پیشرفت علمی و پزشکی، کسب رتبه جهان اسلام در علوم نانو و وارد شدن به باشگاه هسته‌ای و فضایی را دارد؛ همه و همه در سایه رهبری‌های داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام عظمای ولایت است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، فساد اداری و برخی مشکلات دیگر است، گفت: مردم این مسئله را درک کرده‌اند مسائل اساسی را انقلاب برای مردم ایران تضمین کرده و این مشکلات را هم می‌توان حل کرد.

آیت‌الله شبستری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 19 بهمن ماه جاری گفت: درایت رهبری امکان توطئه دو مرحله‌ای شدن مذاکرات را توسط گروه 1+5 خنثی کرد.

وی تصریح کرد: طرف‌های مذاکره با ایران می‌خواهند با دو مرحله‌ای کردن مذاکرات بهانه‌گیری و مانع تراشی کنند.

امام جمعه تبریز گفت: رهبر فرزانه انقلاب با مواضعی قاطع تاکید کردند که مذاکرات باید یک مرحله‌ای و شفاف باشد و تمام تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به قیام 29 بهمن مردم غیرتمند و غیور تبریز در سال 56 گفت: قیام 29 بهمن تبریز یک حادثه سرنوشت‌ساز برای انقلاب بود.

وی افزود: قیام 19 دی و 29 بهمن تبریز ارکان رژیم ستمشاهی را متزلزل کرد و ملت ایران را به پیروزی نهایی نزدیک کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.