دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان خبر داد و گفت: تولید 6400 تنی موادمخدر بخشی از معیشت مردم افغانستان را تامین می‌کند و باید برای کشت جایگزین، در این کشور تلاش کنیم.

آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه افتتاحیه "دومین نشست بین‌المللی وزراء/ روسای مراجع ملی مبارزه با موادمخدر کشورهای منطقه با موضوع ارزیابی و تحولات وضیت موادمخدر در منطقه" با بیان اینکه همه فعالیت‌های ما در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، گفت: این نشست نیز تشکیل شده و نشان‌دهنده پیگیری برای توسعه همکاری عملی کشورها در حیطه‌های مختلف چون تبادل اطلاعات است.

وی ادامه داد: در حوزه تبادل اطلاعات همکاری‌های خوبی داشتیم و یکی از موضوعاتی که اکنون در کشور افغانستان پیگیر هستیم بحث تامین معاش و تغییر الگوی کشت در افغانستان است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه تولید 6400 تنی موادمخدر بخشی از معیشت مردم افغانستان را تامین می‌کند، تصریح کرد: باید برای کشت جایگزین موادمخدر در افغانستان تلاش کنیم.

رحمانی‌فضلی افزود: مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مربوط یک دهه است که در حال انجام است اما تعامل و همکاری خوبی از سوی کشور افغانستان مشاهده نکردیم. دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد می‌تواند در این خصوص نقش موثری داشته باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان گفت: حتی حاضر هستیم بازار فروش کشت جایگزین را نیز، فراهم کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه به دنبال جلب حمایت‌های قانونی، حقوقی و تجهیزاتی در حوزه بین‌الملل هستیم، عنوان کرد: برخی از تجهیزات ما چون دستگاه‌های ایکس‌ری و موادیاب تحریم هستند که تلاش می‌کنیم این موانع برطرف شوند. همچنین درخواست آن را داریم که اطلاعات محرمانه پنهان و کامل‌تری در اختیارمان قرار بگیرد. در حوزه مالی هم هرچقدر درخصوص پیشگیری و درمان به ما کمک شود می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. ما مبارزه با موادمخدر وظیفه خود می‌دانیم اما حتما به کمک‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بیشتری نیازمندیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.