قدس آنلاین:مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی از پیشرفت 57 درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری در بخش گازرسانی خبر داد.

پیشرفت 57 درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری در بخش گازرسانی

تقی نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، گفت : به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در سال 91 ، 4 مصوبه در بخش گازرسانی تصویب شد که در مجموع 57این مصوبات درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت : اجرای خط انتقال گاز 10 اینچ صفی آباد – بام به طول 26 کیلومتر با اعتباری بالغ بر58 میلیارد ریال که دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی است که با اجرای این پروژه امکان گازرسانی به 51 روستا با 4 هزار و 621 خانوار میسر می شود.

وی افزود : مصوبه دوم شامل اجرای خط انتقال گاز 12 اینچ راز – غلامان به طول 19 کیلومتر با اختصاص مبلغ 62 میلیارد ریال 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پروژه امکان گازرسانی به 93 روستا با 12 هزار و 560 خانوار را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه مصوبه سوم با موضوع تقویت شبکه گاز استان با اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار به صورت 100 درصد انجام شد ،خاطر نشان کرد : اجرای خطوط تقویت شبکه شهرهای استان با چشم انداز بلند مدت موجب شد تا در زمستان سال جاری افت فشار گاز مشاهده نشود.

وی مصوبه آخر را گازرسانی به 410 روستای باقیمانده واجد شرایط قانونی استان عنوان کرد و افزود : طی دو سال اخیر 110 روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند و 105 روستا با پیشرفت قابل ملاحظه ای در حال اجرا است و 76 روستا نیز تا پایان سال پیمانکار انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد : در حال حاضر 60 درصدخانوار روستایی و 8/99 درصدخانوار شهری از نعمت گاز بهره مند هستند که پس از پایان اجرای پروژه های مصوبات سفر مقام معظم رهبری درصد بهره مندی خانوار روستایی به بیش از 91 درصد خواهد رسید.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.