فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی و مستند «نینجای ایرانی» به کارگردانی مرجان ریاحی موفق به کسب سه جایزه مهم از جشنواره بین‌المللی «وزول» فرانسه شدند.

سه جایزه جشنواره فیلم «وزول» برای سینمای ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم «وزول» فرانسه شامگاه گذشته، برگزیدگان خود را معرفی کرد و فیلم سینمایی «ملبورن» ساخته نیما جاویدی که به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی این رویداد سینمایی حضور داشت، بصورت مشترک با فیلم «یک تابستان» از چین موفق به کسب جایزه ویژه داوران در بخش مسابقه اصلی شد.

«ملبورن» همچنین جایزه نقدی ١٥٠٠ یورویی انستیتوی ملی زبان و تمدن شرقی را نیز در جشنواره بین‌المللی وزول از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «ملبورن» که فیلم افتتاحیه بخش هفته منتقدین فستیوال ونیز و منتخب چهار فستیوال الف از چهار قاره دنیا بوده است، تاکنون جوایز معتبری همچون جایزه بهترین فیلمنامه از رقابتهای سینمایی آسیاپاسفیک، بهترین فیلم از فستیوال قاهره، بهترین فیلمنامه از فستیوال استکهلم، بهترین فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه داوران جوان از فستیوال گیخون و بهترین بازیگر زن از فستیوال ماردل پلاتا را برای سینمای ایران کسب کرده است.

در «ملبورن» پیمام معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی، شیرین یزدان بخش، الهام کردا، روشنک گرامی، علیرضا استادی، ویدا جوان و.... به ایفای نقش می پردازند و فیلم روایتگر داستان زوجی جوان در آستانه سفر به ملبورن است که در حالی که چند ساعت بیشتر به پروازشان باقی نمانده است، ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می‌شوند.

همچنین در جشنواره «وزول» فرانسه، فیلم مستند «نینجای ایرانی» به کارگردانی مرجان ریاحی هم جایزه داوران جوان جشنواره را کسب کرد.

«نینجای ایرانی» از نگاه خاطره جلیل‌زاده نخستین زن نینجای ایرانی، مشکلات،سختی‌ها و موانعی که زنان ایرانی برای پرداختن به ورزش «نینجوتسو» با آن درگیر هستند را روایت می‌کند. در این مستند برای نخستین‌بار مسابقات زنان نینجای ایرانی به تصویر کشیده شده است.

بیست و یکمین جشنواره فیلم «وزول» 10 تا 17 فوریه در فرانسه برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.