بودجه سال 94 صندوق نوآوری و شکوفایی که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته و به صحن مجلس رفته بود، بار دیگر به کمیسیون تلفیق بازگشت.

سلطانی:حذف بودجه 94 صندوق شرکت‌های دانش‌بنیان را به مضیقه می‌اندازد/صندوق برقرار می‌ماند
دکتر بهزاد سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: بودجه سال 94 صندوق نوآوری و شکوفایی با رقم پیشنهادی 300 میلیون دلاری دولت با هدف تامین سرمایه صندوق از محل صندوق توسعه ملی، به مجلس ارسال شد و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به 500 میلیون دلار افزایش یافت.

وی افزود: بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی پس از ارسال به کمیسیون تلفیق مجددا به 300 میلیون دلار کاهش یافت.

سلطانی گفت: در مصوبه بند ز تبصره پنج بودجه، نام صندوق نوآوری و شکوفایی از مصوبه حذف شده و به جای آن بانکها آمده بود تا بودجه 94 صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه ملی آن هم به صورت خط اعتباری به بانک‌ها داده شود.

وی در عین حال اعلام کرد: با تلاشهای صورت گرفته دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و وی، با نظر مثبت دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و با همکاری بسیاری از نمایندگان عضو، موضوع به دلیل ابهام در بند ز تبصره پنج بودجه مجددا به کمیسیون تلفیق بازگشت و امید می‌رود که بودجه 94 صندوق نوآوری و شکوفایی به نام این صندوق به تصویب برسد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد که با حذف نام صندوق از بودجه ذکر شده و اختصاص آن به بانکها، شرکتهای دانش‌بنیان که تعداد آنها در سال آینده به 1500 شرکت افزایش خواهد یافت بار دیگر در مضیقه قرار می‌گیرند و باید برای گرفتن اعتبارات از خط اعتباری صندوق توسعه ملی استفاده کنند؛ درحالیکه صندوق نوآوری و شکوفایی برای آن ایجاد شد که شرکتهای دانش‌بنیان کمتر به بانکها مراجعه کنند و تسهیلات راحت‌تر در اختیار آنها قرار گیرد.

دکتر سلطانی با اظهار امیدواری نسبت به اصلاح بند یاد شده و ذکر نام صندوق نوآوری و شکوفایی در این بند بودجه، در عین حال اطمینان‌ داد که صندوق نوآوری و شکوفایی به کار خود در هر صورت ادامه خواهد داد و برقرار می‌ماند.

وی از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان تقاضا کرد که با تماس با نمایندگان مجلس ضرورت وجود صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکتهای دانش‌بنیان را یادآور شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.