معاون اول رییس جمهوری روز چهارشنبه پس از ملاقات با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در نجف اشرف گفت: در این ملاقات در خصوص مهمترین مسایل ایران و عراق ، منطقه و جهان اسلام با ایشان گفت وگو کردم .

مهمترین مسایل منطقه و جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، 'اسحاق جهانگیری' در گفت وگو با خبرنگاران در خارج از بیت آیت الله سیستانی افزود: در این ملاقات گزارشی در خصوص روابط دو کشور و همکاریهای فیمابین و نتایج سفر اخیر خدمت ایشان ارایه کردم.

وی با بیان اینکه در این ملاقات بر ضرورت وحدت شیعه و سنی جهت مقابله با انحرافات و تندرویها تاکید شد ، گفت : در این ملاقات از نظرات آیت الله سیستانی در حوزه های مختلف استفاده کردیم .

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به مسایل مهم منطقه خاطرنشان کرد: در این ملاقات همچنین در خصوص مسایل و مشکلات منطقه و رویارویی با تروریسم از جمله در سوریه و عراق صحبت کردیم .

وی همچنین بر نقش تاریخی آیت الله سیستانی در مبارزه با تروریسم از جمله گروهک تروریستی تکفیری داعش تاکید کرد.

جهانگیری یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار را بحث کاهش قیمت نفت عنوان کرد و افزود: در این دیدار بر گسترش همکاریهای دو کشور در این زمینه تاکید شد .

وی گفت: در این ملاقات سلام رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی ایران را به ایشان ابلاغ کردم و ایشان نیز متقابلا سلام گرم خود را برای حضرت آیت الله خامنه ای و دکتر حسن روحانی ابلاغ کرد .

جهانگیری همچنین با آیت الله سید محمد سعید حکیم از دیگر مراجع نجف نیز ملاقات کرد .

وی قرار است امروز همچنین با آیت الله فیاض و آیت الله بشر نجفی نیز دیدار کند .

معاون اول رییس جمهوری که روز دوشنبه سفر سه روزه خود را به عراق آغاز کرد، امروز (چهارشنبه) برای زیارت حرم امیرالمومنین علی (ع) و دیدار با حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان از کربلای معلی وارد نجف اشرف شد.

جهانگیری پس از دیدار با مراجع عظام تقلید در نجف اشراف عازم شهر کوفه می شود. وی قرار است از مساجد کوفه و سهله بازدید کند.

وی قرار است امروز به سفر خود به عراق پایان داده و به ایران بازگردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.