۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: 266145

صدر اعظم آلمان در سخنانی تصریح کرد که کشورهای اروپایی همه اقدامات لازم را انجام می دهند تا روسیه دوباره شریک ما شود.

روسیه باید دوباره شریک ما شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم و به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک نشست سیاسی حزب دموکرات مسیحی در شهر دمین در ایالت مکلنبورگ-فورپومرن تاکید کرد که دولت آلمان کشورهای اروپایی و فرانسه مشترکا همه اقدامات لازم را انجام می دهند تا اوکراین بتواند راه خود را رفته و تمامیت ارضی خود را حفظ کند.

وی افزود: دقیقا البته کشورهای اروپایی همه اقدامات لازم را انجام می دهند که روسیه دوباره شریک ما شود. ما می خواهیم این نظم صلح اروپایی را با روسیه و نه علیه روسیه شکل دهیم.

مرکل در عین حال گفت: اما اتحادیه اروپا نمی تواند روی اصول خود انصراف دهد. مسکو با الحاق شبه جزیره کریمه قوانین بین المللی را نقض کرده است.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش به مسئله یونان پرداخته و این کشور را به اعتماد در مناقشات بر سر بدهی ها فراخواند.

وی همچنین یادآوری کرد که کمک های اتحادیه اروپا به یونان همواره با اصلاحات مرتبط بوده است. همبستگی و تلاش های شخصی کشورها همواره دو روی یک سکه اند و پس از آن هم این گونه باقی خواهند ماند.

صدر اعظم آلمان افزود: در سال های گذشته در بحران های یونان، ایرلند، پرتغال و اسپانیا همواره نشان داده شده است که وقتی کشورها دچار سختی ها و مشکلات می شوند ما با هم همبستگی داریم. اما همبستگی یک جاده یک طرفه نیست. آلمان باید به این مسئله اهمیت دهد که تمام اروپا موفق باشد. ما همچنین به دیگر کشورهای منطقه یورو کمک می کنیم که روی پای خود بایستند. در این راستا ما باید به مسئله رشد، جایگاه های کاری و همچنین شایستگی رقابت کشورها توجه داشته باشیم. مسئله اعتماد هم مانند مسئله پایبندی به تعهدات برای پایداری ارز مشترک اهمیت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.