کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: هم‌اکنون بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاه کرمان 67 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وزش باد شدید با سرعت 67 کیلومتر بر ساعت در کرمان

«میترا یاوری» در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: سامانه‌ای که به استان کرمان وارد شده است و به‌دنبال آن شاهد بروز پدیده‌هایی هم‌چون وزش باد و گرد و خاک هستیم، طی مدت امروز و فردا از شرق استان خارج می‌شود.

وی افزود: این سامانه بارش‌هایی را در سطح استان به‌دنبال دارد اما همانطور که گفته شد پدیده قابل ملاحظه آن وزش باد شدید توأم با گرد و خاک است.

یاوری در ادامه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها امروز در مناطق شمال، غرب و جنوب استان رخ دهد ضمن اینکه در ارتفاعات نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاه کرمان 67 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، گفت: این بادها موجب تشدید غبارها در هوا و در نتیجه کاهش دید افقی شده است، به علاوه این شرایط در اغلب نقاط استان مشابه می‌باشد.

یاوری افزود: این سامانه امروز و فردا فعال است و پس از اینکه از استان خارج شود مدتی طول می‌کشد تا غبارها نشست پیدا کرده و آسمان دوباره شرایط عادی را به‌دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دمای هوای کرمان 14 درجه سانتی‌گراد است که در مقایسه با دیروز در همین ساعت چهار درجه افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.