مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با تقویت روحیه گردشگرپذیری و جایگزینی آن به جای گردشگرگریزی می‌توان زمینه اقامت بیشتر مسافران و گردشگران را در استان فراهم کرد.

گردشگرپذیر باشیم نه گردشگرگریز

سیدمحمد حسینی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا، افزود: نوع برخورد و استقبال از مسافرین و گردشگران به ویژه در ایام نوروز، منجر به اقامت بیشتر آنان در استان می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش مدت اقامت گردشگران و مسافران یکی از عوامل تأثیرگذار در روند رشد اقتصادی جامعه است و سهم بسزایی در تحقق اهداف توسعه‌ای دارد، لذا باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم زمینه تقویت این امر را فراهم کرد.

به گفته وی، نوع برخورد با مسافرین و گردشگران، استقبال از ورود آنها به استان، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم نظیر هتل‌ها، اماکن اقامتی، سرویس‌دهی مطلوب، معرفی توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری، آثار باستانی و صنایع دستی از راهکارهای لازم برای تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر به منظور اقامت بیشتر مسافران و گردشگران در سطح استان است.

وی به فرهنگ‌سازی در بین مردم در خصوص نوع برخورد با گردشگران اشاره کرد و افزود: اخلاق حسنه و برخورد مطلوب نیروهای خدمت‌رسان شهر نظیر رانندگان حمل و نقل عمومی، متصدیان واحدهای صنفی و راهنمایان نوروزی با مسافران و گردشگران در افزایش میزان ماندگاری گردشگران تاثیرگذار است.

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به این سوال که راهکارهای عملی برای معرفی توانمندی‌های استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی کشور و تقویت بازار مصرف محصولات تولیدی استان به گردشگران چیست؟ گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و معرفی توانمندی‌های گوناگون استان در ایام نوروز و نیز ایام خاص منجر به معرفی بهتر تولیدات استان و تقویت بازار مصرف می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های 12 گانه ستاد استقبال از نوروز در سطح استان و برنامه‌ریزی لازم با اخذ تصمیمات جامع و خوب در این رابطه گفت: در شهرستان نیز این ستاد به ریاست فرماندار و دبیری ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده خدمات‌دهی به مردم و مسافرین است.

حسینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر سرقت برخی از آثار باستانی استان گفت: در خصوص سرقت آثار باستانی استان تاکنون گزارشی دریافت نشده است، با این حال بدیهی است که عده‌ای از افراد اقدام به قاچاق آثار باستانی کنند که در این خصوص با تقویت تیم‌های حفاظتی برخوردهای لازم انجام شده و با متخلفین برابر مقررات و قانون رفتار می‌شود.

وی هم‌چنین در خصوص خسارات وارد شده توسط معادن به برخی مناطق گردشگری استان خاطرنشان کرد: برخی از معادن در سطح استان مجوز نداشته و خلاف قانون فعالیت می‌کنند که متولیان امر باید با آنها برخورد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.