شبکه الجزیره گزارش داد ظهور داعش در لیبی در زمان کنونی سوال برانگیز است و مشخص نیست که این گروه باعث تفرقه بیشتر سیاستمداران لیبی می شود یا آنها را متحد می‌کند.

ظهور سوال برانگیز داعش در لیبی
به گزارش باشگاه خبرنگاران، "احمد شلفی" گزارشگر شبکه الجزیره در این خصوص گزارش داد: داعش رسما مسئولیت انفجارهای القبه در بنغازی در شرق لیبی را بر عهده گرفت. در بیانیه داعش آمده است که دو فرد انتحاری اتاق جنگ نیروهای خلیفه حفتر را در انتقام خون مسلمانان در شهر درنه هدف قرار داده اند. 
 
اعلام این خبر پس از ان صورت می گیرد که داعش تصاویری را پخش و اعلام کرد که 21 مسیحی مصری را در لیبی سربریده است. داعش پیش از این هم تصاویری را منتشر کرده و از حضور خود در بنغازی و شهر ساحلی سرت خبر داده بود. 
 
خبرها هم حکایت از داشت که داعش یکی از سرکردگان خود را به نام "ابو نبیل الانباری" به لیبی اعزام کرده تا شاخه داعش در لیبی - شمال آفریقا را تاسیس کند. علاوه بر این یک یمنی به نام "الشنقیطی" هم به عنوان والی داعش در درنه تعیین شد. گفته می شود الشنقیطی فرمانده داعش در حمله به تکریت و بیجی بوده و پس از عقب راندن ارتش عراق و طرفدارانش والی صلاح الدین شد. 
 
در این خصوص سخنان یک ماه قبل "احمد قذافی الدم" یکی از مسئولان نظام سابق لیبی که در مصر به سر می برد حایز اهمیت است. او در یک برنامه تلویزیونی داعش و اعضای آن را ستود. این سخنان سوالاتی را در مورد علت ظهور داعش در لیبی در زمان کنونی مطرح می کند. 
 
اکنون این سوال مطرح است که آیا طرفهای سیاسی در لیبی در برابر داعش متحد خواهند شد یا هر کدام سعی می کنند از این گروه به نفع خود سود ببرند؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.