وزیرعلوم کشورمان با وزیر علوم بروندی، وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا و وزیر آموزش کشور غنا دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیرعلوم با وزرای آموزش، علوم و ارتباطلات ۳ کشور خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با وزیر علوم بروندی، دکتر ماکامه نیا باراوا وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا و دکتر اوپو کوآگی مانگ ناناجین وزیر آموزش کشور غنا دیدار و گفتگو کرد.

همکاری در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای با کشور بروندی

براساس این گزارش دکتر فرهادی در دیدار با جوزف بوتورو وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی بروندی که در محل این وزارت برگزار شد، ازآمادگی کشورمان برای همکاری با بروندی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد.

وی با بیان این که ما می توانیم در زمینه های انتقال تکنولوژی و دارو با بروندی همکاری داشته باشیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران قادر است داروی برخی بیماری های صعب العلاج از جمله در زمینه مالاریا و ایدز را در اختیار کشور بروندی قرار دهد.

اعطای بورس به دانشجویان بروندی

وزیر علوم کشورمان نیز با یادآوری تحصیل پنج دانشجوی بورسیه از بروندی در ایران در پاسخ به درخواست مقام بروندی موافقت خود را با اعطای پنج بورس جدید به دانشجوبان این کشور اعلام کرد.

همکاری تحقیقاتی و آموزشی با کشور تانزانیا

دکتر فرهادی همچنین در دیدار با دکتر ماکامه نیا باراوا وزیر ارتباطات، علم و تکنولوژی تانزانیا آمادگی خود را برای هرگونه همکاری آموزشی و تحقیقاتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ دانشجو از کشور تانزانیا در دانشگاه های کشورمان به صورت بورسیه مشغول تحصیل هستند، آمادگی آموزش عالي كشورمان را براي ارائه بورس تحصيلي سالانه به ۱۰ نفر از دانشجويان تانزانیایی اعلام كرد.

اعزام استادان زبان فارسی به کشور تانزانیا

فرهادی افزود: آمادگی داریم که کرسی زبان فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی را در کشور تانزانیا دایر و همچنین استادان زبان فارسی را به این کشور نیز اعزام کنیم.

وزیرعلوم کشورمان همچنین در دیدار با دکتر اوپو کوآگی مانگ ناناجین وزیر آموزش کشور غنا با اشاره به افتتاح پلی کلینیک از سوی هلال احمر ایران در کشور غنا آمادگی کشورمان را برای پذیرش دانشجویان کشور غنا در زمینه های بیولوژی، علوم پایه و فنی - حرفه ای اعلام کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.