مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه تاکید کرد که قرارداد آتش بس با میانجیگری اروپا، تنها راه برای تضمین صلح در اوکراین است.

 قرارداد صلح اوکراین تنها راه پیش رو خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به لندن در مصاحبه با رادیو بی بی سی، تصریح کرد که ما باید قرارداد آتش بس اوکراین را به پیش ببریم. این تنها توافقنامه ای است که توسط طرفها امضا شده و از سوی قطعنامه شورای امنیت نیز حمایت شده است. این تنها راه برای برقراری صلح در اوکراین به شمار می رود.

علی رغم برقراری آتش بس بین طرف های درگیر در اوکراین، درگیری ها در شرق این کشور همچنان ادامه دارد. بر اساس آمارهای سازمان ملل، تاکنون بیش از 5800 نفر در جریان درگیری های شرق اوکراین کشته شده اند.

موگرینی در ادامه افزود: هنوز درگیری زیادی وجود دارد. در برخی مناطق آتش بس رعایت شده است. ما باید سعی کنیم تا این تلاش دیپلماتیک، کارایی داشته باشد.

ابوت: استرالیا اعزام نیروی نظامی به اوکراین را بررسی می‌کند

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا نیز در سخنانی در پارلمان، تاکید کرد که این مساله صحت داشته است که استرالیا از ماه اوت تاکنون اعزام 1000 نظامی خود به اوکراین را مد نظر قرار داده است.

وی در ادامه گفت: این تصمیم بخشی از مذاکرات ما با همتایان هلندی چند روز پس از سقوط هواپیمای شرکت مالزیایی بوده است.ابوت افزود: مذاکراتی با هلند در خصوص یک عملیات مشترک وجود داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.