رییس نهاد مطالعات و برنامه ریزی توسعه و عمران شهر مشهد گفت: صرفه اقتصادی در مرتفع سازی حاشیه شهر بیشتر بوده و سرمایه گذار نیز استقبال بیشتری می کند.

صرفه اقتصادی در مرتفع سازی حاشیه شهر بیشتر است

سید علی حسین پور  با اشاره به اهمیت گسترش مرتفع سازی در حاشیه شهر مشهد، افزود: با انتقال پروژه­های مرتفع به سمت حاشیه شهر، می توان از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری کرده و به دلیل منفعتی که برای سرمایه گذار دارد، استقبال مناسبی از سمت آنان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مرتفع سازی در مشهد هنوز نه در طرح جامع و نه در طرح تفصیلی مورد تایید شورای عالی قرار نگرفته است، ادامه داد: بیشترین پیشنهاد مرتفع سازی در مشهد، روی حاشیه شهر بوده که نیاز به اعمال ضوابط در این مناطق است.

حسین پور تصریح کرد: پرداختن به گسترش مرتفع سازی در حاشیه شهر می تواند این مناطق را از سمت گسترش مساحت حاشیه به سوی مجتمع هایی با ظرفیت بالاتری ببرد و بحث عدالت محوری نیز در این زمینه رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث بلندمرتبه سازی برای شهرداری، سود آوری دارد با توجه به اینکه در این شهر منابع درآمدی زیاد است و نیز می توان بحث را به سمت سرمایه گذاری برد، البته این سرمایه گذاری در مرتفع سازی نباید هزینه های دوباره ای را برای تامین برخی مشکلات به وجود آمده، مانند گسترش راه ها و پارکینگ ها به همراه داشته باشد.

 وی با اشاره به ساخته شدن ساختمان­های بلند در اطراف حرم مطهر رضوی، افزود: جایگاه حرم مطهر و بافت پیرامون آن، جایگاه ویژه ای است که مرتفع سازی در اطراف آن پیشنهاد نمی شود.

رییس نهاد مطالعات و برنامه ریزی توسعه و عمران شهر مشهد، ادامه داد: تلفیق شهرسازی نوین و دینی در کنار یکدیگر نیاز به خلاقیت دارد و البته منظور از شهرسازی نوین، شهرسازی غربی نیست، بلکه ساختن شهر با تکنولوژی و ابزار مدرن صنعت است.

وی از شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی با بافت فرهنگی و مذهبی یاد کرد و گفت: وقتی یک شهر مانند مشهد با داشته های فرهنگی و مذهبی شناخته شده، نباید مکان های فرهنگی آن را بیشتر از قبل گسترش داد، بلکه لازم است بافت آن را با همان ویژگی که دارد، ایجاد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.