قدس آنلاین: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت:باید تمام دستگاه های اجرایی متولی در امر ساماندهی مناطق ویژه نگاه ویژه و خاصی به این مناطق استان داشته باشند.

دستگاه های اجرایی متولی در امر ساماندهی مناطق ویژه نگاه خاص داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد، محمد رحیم نوروزیان در جلسه کمیته ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی، امنیتی مناطق ویژه اجتماعی استان اظهار داشت:دشمن همه ما اعتیاد، فقر، بیکاری و حاشیه نشینی است لذا باید ضمن توجه به این حوزه ها اقدامات دستگاه های اجرایی را نیز جدی بگیریم.
وی با بیان اینکه تاکید استاندار نیز نگاه ویژه به این مناطق است، تصریح کرد:به همان نسبتی که باید به مناطق ویژه توجه شود به همان نسبت نیز بودجه در اختیار شهرداری ها قرار داده شود.
نوروزیان خاطرنشان کرد:دغدغه ما در این حوزه این است که مردم این مناطق فراموش نشوند چرا که اغلب آنها خانواده های ضعیف و کم درآمد بوده که از روستاها مهاجرت داشته اند.
وی گفت: با توجه به اینکه یکی از معضلات اساسی کشور موضوع حاشیه نشینی است در حال حاضر کشور به مرحله ای رسیده که توانسته با توان و نگاه تشخیصی خود تاحدی این موضوع را حل کند.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت هم توجه به مناطق حاشیه نشین است، ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد تا بخش عمده ای از مشکلات مناطق ویژه را با همین بودجه اندک حل کنیم که البته فقط نیاز به همراهی مسولان داریم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز گفت: امیدورایم با تلاش تمام دستگاه های اجرایی و برنامه ریزی های دقیق و نقشه راه تدوین شده سال آینده شاهد نتایج بهتر این برنامه ها در حوزه مناطق ویژه باشیم.
حسین برومند اظهار داشت:از بین دستگاه های اجرایی اداره کل فنی و حرفه ای بیش از صد نفر از حرفه آموزان مناطق ویژه را به صورت رایگان آموزش داده که به زودی تعدادی از آنها مشمول دریافت تسهیلات بانکی قرار می گیرند.


انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.