قدس آنلاین:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: 60درصد باغات خراسان‌شمالی نیاز به بازسازی مجدد دارد.

 60درصد باغات خراسان‌شمالی نیاز به بازسازی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،تشکری افزود: علاوه بر آن قسمت اعظم باغات استان از نوع درجه دو و سه(مختلط) هستند.

وی با اشاره به اینکه باغات از لحاظ کمی باید متراکم باشند، ادامه داد: باغات متراکم استان شامل باغات سیب و انگور هستند و مابقی باغات غیر متراکم می‌باشند که این امر یک معضل در موضوع تولید میوه است.

تشکری با تصریح بر اینکه طی سال جاری تسهیلاتی برای اصلاح باغات به استان اختصاص نیافت، اظهار داشت: طی سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای 121طرح اصلاحات باغات 9هزار و 28میلیون ریال و برای 122طرح احداث باغ نیز 16هزار و 600میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافت.

وی بیان کرد: برای نهالستان‌ها نیز هفت طرح معرفی شد که یک هزار و 286میلیون ریال تسهیلات تخصیص یافت.

این مقام مسوول با بیان اینکه در سال جاری قصد داریم تا 100هکتار به باغات استان اضافه کنیم، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 400هکتار از باغات میوه اصلاح و نوسازی می‌شوند که با بکارگیری ناظران در باغات انگور و زیتون حدود 20تا 30درصد از باغات درجه دو و سه از گردونه باغات استان خارج می‌شوند.

وی در خصوص باغات فرسوده استان نیز، بیان کرد: باغات فرسوده در این استان وجود ندارد اما با مشکل باغات با راندمان پایین مواجه هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی تاکید کرد: باغداران به منظور افزایش راندمان در باغ‌ها از غرس نهال‌های بی‌کیفیت خودداری کنند و نهال‌های شناسه دار را از مراکز مجاز این سازمان خریداری کنند.

وی مساحت باغات استان را 40هزار هکتار بیان کرد و گفت: از این میزان 30هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.