قدس انلاین یزد -نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آگاهی بخشی مردم نسبت به اهمیت پرداخت زکات بیشتر شود.

آگاهی بخشی مردم نسبت به اهمیت پرداخت زکات بیشتر شود

به گزارش قدس انلاین از یزد ، آیت الله محمد ناصری در شورای زکات استان اظهار داشت: آگاهی دهی به مسائل شرعی زکات در مساجد و اماکن عمومی روستاها و شهرها توسط روحانیون صورت پذیرد.

وی افزود: رعایت احکام زکات واجب، ضروری است و در زکات واجب بیشتر به فقرا توجه شود، اکثر اشارات آیات قرآن کریم نیز به مصرف زکات برای فقرا و مساکین است و کارهای عمرانی در مرحله بعد اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر رعایت هزینه کرد زکات در همان محل زکات جمع آوری شده تصریح کرد: روحانیون جهادکشاورزی می توانند مبلغین خوبی برای زکات باشند و موجب رونق این فریضه الهی شوند، چون در نقاط مختلف استان حضور دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله حوزه زکات بیان داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون مبلغ 155 میلیارد ریال زکات واجب و مستحب از سطح استان جمع آوری شده است.

محمد اکبری افزود: امسال تعداد 167 پروژه عام المنفعه در سطح استان از محل زکات تکمیل و مرمت شده اند.

دبیر شورای زکات استان یزد خاطرنشان ساخت: طی این مدت مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از محل زکات در حوزه محرومین و در زمینه های تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان، درمان، تحصیل، مسکن، آزادی زندانیان و غیرو تخصیص پیدا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.