یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که نتانیاهو کسی نیست که بخواهد برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کند و قطعا هیچ قدرتی توانایی برخورد با جمهوری اسلامی را ندارد.

اوباما مشخص کند دنبال منافع ملت‌اش است یا رژیم صهیونیستی

محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت:‌ نتانیاهو از این حرف‌ها زیاد می‌زند و کسی هم به او توجهی نمی‌کند. قضاوت را باید به عهده مجامع بین المللی و ملت‌های دنیا گذاشت.

وی تاکید کرد:‌ نتانیاهو کسی نیست که بخواهد برای جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کند. جمهوری اسلامی ایران حتی یک روز از حقوق هسته‌ای‌اش دست بر نمی‌دارد و قطعا فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در چارچوب مقررات ان پی تی ادامه می‌دهد و هیچ قدرتی توانایی برخورد با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه توانایی نیروی‌های جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی است گفت: نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمین و دریا و هوا قابلیت ایستادگی در برابر هر تجاوزی را دارد لذا کوچکترین حرکت علیه ایران از طرف رژیم صهیونیستی باعث می‌شود که ما کل اسرائیل را هدف قرار داده که این دست عبرتی برای آن‌ها خواهد شد

آصفری در ادامه به پاسخ اوباما به اظهارات نتانیاهو در کنگره اشاره و اظهار کرد: امروز زمانی است که دولت آمریکا تکلیف خود را با مردمش و رژیم صهیونیستی مشخص کند اینکه آیا منافع رژیم صهیونیستی را در نظر می گیرد یا منافع ملت‌اش را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای گام‌های اعتمادساز را برداشته و آمریکایی‌ها نیز به این موضوع اذعان دارند که فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز است لذا جای تاسف است که اگر دولت آمریکا سیاست‌های رژیم صهیونیستی را به منافع ملتش اولویت دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به واکنش اعضای کنگره آمریکا به صحبت‌های نتانیاهو گفت: جمهوری خواهان و دموکرات‌ها رویکرد خشونت طلبی علیه ایران دارند که در این بین جمهوری خواهان بیشتر به دنبال جنگ طلبی و تجاوز هستند.

وی ادامه داد: اکثر اعضای کنگره آمریکا در دور جدید از جمهوری خواهان هستند ولی ما امیدواریم که آن‌ها از تجاربشان از حمله به عراق و افغانستان درس گرفته باشند. سعی کنند اختلافات و مشکلات خود را از طریق مذاکرات و گفت‌و‌گو حل کنند چون امروز مردم آمریکا آماده جنگ جدیدی در منطقه شان و حضور سربازانشان در مناطق دیگر نیستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.