وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعه، در یک روز سرد زمستانی که انتظار لغو پرواز فرودگاه بجنورد می رفت، به همراه سه معاون و مدیران عالی رتبه سازمان های زیرمجموعه خود برای نخستین بار در دولت یازدهم به استان خراسان شمالی سفر کرد.

حاشیه های سفر دوروزه وزیر تعاون به خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا علی ربیعی که از سوی نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همراهی می شد، در فرودگاه بجنورد، مورد استقبال استاندار، به عنوان نماینده عالی دولت قرار گرفت.

وی پس از ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدای بجنورد، با تغییر برنامه سفرش، اولین دیدار خود را به کارگران مجتمع فولاد اسفراین اختصاص داد که به دلیل نگرفتن عیدی خود تا حدودی روزهای سختی را پشت سر می گذاشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ورود به مجتمع فولاد اسفراین در استان خراسان شمالی از بین کارگران این واحد صنعتی به سراغ کارگری رفت که سر و صورتش به دلیل شرایط کاری، از همه سیاه تر و زمخت تر می نمود.

ربیعی با دیدن این کارگر او را به گرمی در آغوش کشید که این اقدام وزیر، اشک از چشم همه اطرافیان وی و نیز کارگران مجتمع درآورد و با این کار گویا همه دنیا را به تمام کارگران این واحد صنعتی داده است و دیگر کارگران نگرانی عیدی و حقوق معوقه خود را از یاد بردند.

کارگران مجتمع با این اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با گرمی وی را مورد تشویق قرار داده و در دل نیز بر این وزیر کابینه تدبیر و امید آفرین گفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مجتمع تمام صحبت های کارگران را شنید و خبر از پرداخت حقوق معوقه و عیدی آنها تا پایان سال جاری داد.

ربیعی همچنین در سفر به اسفراین در استان خراسان شمالی از یک مجتمع فولاد بخش خصوصی این شهرستان، که سه سال متوالی به عنوان واحد صنعتی نمونه ملی شناخته شده، بازدید کرد.

افتتاح سه پروژه ورزشی ویژه کارگران خراسان شمالی در بجنورد از دیگر برنامه های سقر وزیر وزیر تعاون و کار در این استان بودکه در هوای نیمه برفی انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با هوای سرد بجنورد مواجه شده بود برای درامان ماندن از سرمای این شهر، از کاپشنی مربوط به کارگران استفاده کرد که نشان مجتمع لوله گستر اسفراین را بر خود داشت.

شتاب بی وقفه ربیعی، برای حضور در تمام برنامه های کلنگ زنی و افتتاحیه، باعث شد تا مدیران سازمان تامین اجتماعی، که وزیر را در این سفر همراهی می کردند، در آیین کلنگ زنی درمانگاه تخصصی سازمان خود در بجنورد از وزیر جا بمانند و این پروژه بدون حضور صاحب خانه کلنگ زنی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این افتتاحیه دعا کرد که هیچ کارگری برای مریضی به درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بجنورد مراجعه نکند و مراجعه مردم بخصوص کارگران، تنها برای انجام آزمایش و زایمان به این مرکز باشد.

حضور در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی آخرین برنامه نخستین روز سفر وزیر بود که چهار ساعت طول کشید و وزیر در این مدت ابتدا به صحبت های تمام تشکل های کارگری و بازنشستگان گوش کرد و پس از آن به ایراد سخن پرداخت.

عزیزی، نماینده شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در این نشست حضور داشت از وزیر تعاون خواست تا به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال کشور بحث کاهش نرخ سود بانکی را دنبال کند و به کنایه به وزیر گفت اگر حمایت نمایندگان مجلس را می خواهد، وی به نمایندگی از سوی نمایندگان، رای سفید امضا می دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعریف از موسی الرضا ثروتی، نماینده بجنورد در مجلس گفت که ایشان زبان تلخی دارد، ولی در مجموع فرد سالمی است و از ایشان هم به دلیل پیگیری مطالبات مردم استان در مجلس قدردانی کرد.

از نکات جالب دیگر در سفر وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی این بود که وی در هر افتتاحیه و یا کلنگ زنی که حضور پیدا کرد، ابتدا سراغ قاری قرآن را می گرفت تا حداقل یک آیه قرآن را برای تیمن و تبرک کار بخواند.

ربیعی وقتی صحبتش را در مورد سیاست رفاهی دولت یازدهم در شورای اشتغال خراسان شمالی آغاز کرد به این نکته اشاره کرد که این سیاست 10 سال پیش در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، محل کار قبلی دکتر حسن روحانی، چکش کاری شده است.

حضور پرتعداد محافظان وزیر تعاون که بعد معلوم شد عمدتا مسوولان حراست دستگاه های زیرمجموعه وزارت رفاه در خراسان شمالی هستند، بسیار محسوس بود که به صورت خودجوش در تمام طول مراسم از وزیر خود به طور کامل محافظت کردند.

جلوگیری از ورود خبرنگاران برای حضور در پای هواپیما برای مصاحبه با وزیر تعاون در فرودگاه بجنورد از سوی حراست فرودگاه از دیگر حواشی بود، که به ظاهر برای جا نماندن از حراست دیگر فرودگاه ها، عملی شد.

البته حراست فرودگاه بجنورد در بحث ممانعت از خبرنگاران بجنوردی، خبرنگاران صدا و سیما را با یک اسکورت ویژه و از در اختصاصی به داخل محوطه فرود هواپیما برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.