قدس انلاین – سعید کوشافر: جالب است انانکه تا دیروز خود حسابهای بانکی عناصر تکفیری را پر میکردند امروز درفهرست ائتلافی ظاهری برای از بین بردن داعشی ها حضور دارندو البته بیش از انکه نگران سرزمینهای اسلامی تحت اشغال انها باشندو مردمی که تاوان شهوت قدرت انها را پس میدهند ؛ بیشتر نگران سرمایه گذاریهای خود هستند که بر باد میرود والبته دراین راه به هر طناب پوسیده ای متوسل میشوند تا گروههای مردمی و ارتش کشورهای مورد هجوم قرارگرفته را تضعیف کنند اخرین نمونه انهم اظهارات این سعودی پیر و فرتوت است ؛ وزیر خارجه مادام العمر رژیم آل‌سعود در تازه‌ترین اظهارات خود، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌کنندۀ بخشی از سرزمین‌های عربی نامید.

شکست داعش وپیروزی در مذاکرات عامل همصدایی سعودیها و صهیونیستها علیه ایران/شاهزاده پیر سعودی و فراموشی ازنقشش در هجوم داعش به کشورهای اسلامی/  فیصل را باید فیصله یافته دانست

سعود الفیصل که بیش از 41 سال وزیر خارجه آل‌سعود بوده، در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، مدعی شد که عربستان سعودی با ایران به عنوان یک کشور همسایه دشمنی ندارد؛ اما ایران مشوّق تروریسم است و سرزمین های عربی را اشغال کرده است و امیدواریم پیش از آن که اوضاع دگرگون شود، ایران به حرف عقلا گوش فرا دهد و دخالت‌های خود را متوقف کند.

شاهزادۀ سعودی گویی نمی خواهد به یاد آورد که جمهوری اسلامی برای جلوگیری از گسترش حملات تروریست های مورد حمایت عربستان، به ناچار به کمک نیروهای ارتش عراق شتافته و در این راه متحمل هزینه های سنگین شده است.

سعود الفیصل که به نظر می رسد بر اثر کهولت سن به فراموشی عمیق دچار شده، در ادامه سخنان خود مدعی شد: وقایع شمال عراق نشان می دهد که جنگ و صلح در عراق، به دست ایران است و ایران موجب بروز طایفه گرایی شده و پیش از حضور ایران، اختلافات طایفه ای در عراق وجود نداشت.

شاهزادۀ پیر سعودی در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که گویی فراموش کرده اجدادش، پس از ائتلاف با محمد بن عبدالوهاب و گسترش سیطره خود بر سرزمین حرمین شریفین، چندین بار به عتبات مقدس عراق حمله بردند و قتل عام شیعیان را به فجیع ترین شکل در کربلای معلی و نجف اشرف مرتکب شدند.

***وزیر خارجه عربستان یک چیزی گفته

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تهدیدی را متوجه جمهوری اسلامی ایران نمی‌دانیم و اگر تهدیدهای زبانی نیز مطرح می‌شود، به خطر احساس ترس دشمنان است، گفت: این طبیعی است که وقتی زور به کسی آید، او شروع به تهدید کردن می‌کند و اینکه اسرائیلِ صهیونیستِ اشغالگر اینگونه حرف می‌زند به خاطر این است که می‌دانند بنیادشان بر باد است.

سرلشکر فیروز‌آبادی ادامه داد: امروز اشغالگران قدس نه تنها مورد نفرت مسلمانان جهان هستند و در منطقه از همه سو نگرانند حمایت‌های جهانی را هم در ذیل ملت‌ها از دست داده‌اند و به جز صاحبان کرسی قدرت وابسته به آنها، حمایت دیگری را نمی‌بینید بنابر این طبیعی است که جیغ بکشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که خوراک آمریکایی‌ها نفت منطقه است و آنها به فکر نظام سرمایه‌داری خودشان هستند؛ گفت: آنها بر همین اساس سیاست‌های جهان غرب را حمایت می‌کنند؛ آنها نفت را می‌خواهند و خداوند نفت را زیر پای این منطقه گذاشته و در این منطقه هم پرچم جمهوری اسلامی ایران و اقتدار فرزندان امام خمینی(ره) حاکم است و به همین دلیل آمریکایی‌ها از زیر میز جیغ می‌کشند و گاهی هم از روی میز قیافه می‌گیرند و نگران حفظ سرمایه‌هایشان هستند که در این نظام‌شان نیز شکاف‌هایی ایجاد شده و البته ما این شکاف‌ها را ایجاد نکرده‌ایم بلکه عمر سرمایه‌داری‌شان تمام شده است.

وی با بیان اینکه ما کشورهای همسایه را دوست داریم و از آنها حمایت می‌کنیم، گفت: نه تنها هیچ تهدیدی متوجه ما نیست بلکه تهدیدی هم متوجه کشورهای همسایه ما نیست و در عراق تهدیدی ایجاد شده بود که ما با تمام وجود از آنها حمایت کردیم و از خطر عمده نجات یافتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اظهارات ضد ایرانی اخیر وزارت خارجه عربستان گفت: به هر حال در عربستان تحولی ایجاد شده و دولتی جدید روی کار آمده آنهایی که آمده‌اند آغاز راه‌شان است.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان مسئله‌ای وجود ندارد و مشکلی با هم نداریم حالا اینکه وزیر خارجه‌اش چیزی گفته خودش می‌داند. اما بدانند جمهوری اسلامی ایران در عراق هیچ هدف و منافعی را دنبال نمی‌کند، ما امنیت عراق را امنیت خودمان می‌دانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عراق حاشیه امن جمهوری اسلامی ایران است و طبیعی است که اگر ببینیم کسانی در آنجا فتنه می‌کنند، ما هم به جمع‌آوری آن فتنه کمک می‌کنیم. آدم‌هایی که فریب استکبار را خوردند و برای فتنه آمدند، از اول بد نبودند اما فریب خوردند. به هر حال وقتی فتنه جلو آمد، امام علی(ع) هم در دوره خود فتنه را سرکوب کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان برادر بزرگتر در منطقه در کنار همسایگان خود است و اجازه نمی‌دهد هیچ ابرقدرتی چه دسته‌جمعی و چه تنهایی فتنه‌ای علیه منطقه درست کند.

*** خط مستقیم تلفنی ریاض-تل آویو

درهمین راستا یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سعودالفیصل بدلیل بیماری جسمی و آلزایمر نمی‌تواند تحلیل دقیقی از تحولات منطقه ارائه دهد، آمریکایی‌ها هم می‌دانند که اینگونه اظهارنظرها نمی‌تواند تغییری در وضعیت منطقه ایجاد کند.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص اظهارات «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان درباره نقش ایران در عراق، یمن و سوریه و نیز مذاکرات هسته‌ای، آن را تکرار موضع‌گیری‌های سابق عربستان خواند و گفت: امروز عربستان در منطقه بدلیل نقش تخریبی که ایفا می‌کند از سوی افکار عمومی بشدت در انزواست.

وی افزود: سعودالفیصل بدلیل بیماری جسمی و آلزایمر نمی‌تواند تحلیل دقیقی از تحولات منطقه ارائه دهد، آمریکایی‌ها هم می‌دانند که اینگونه اظهارنظرها نمی‌تواند تغییری در وضعیت منطقه ایجاد کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اظهارات اخیر ژنرال دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا در خصوص نقش مثبت ایران در مقابله با گروه‌ داعش در عراق، یادآور شد: این اظهارات نشان می‌دهد که غرب و آمریکا بخوبی از نقش مهم و مثبت ایران در مقابله با گروه‌های تکفیری در نجات ملت عراق از جنگ اطلاع دارند.

هانی زاده با اشاره به اینکه اظهارات فیصل با بی‌توجهی رسانه‌های غربی و آمریکایی مواجه شده و نشان می‌دهد که عربستان و بخصوص سعود الفیصل چندان آگاهی از وضعیت جاری منطقه ندارند، گفت: از زمان امضای توافقنامه ژنو بین ایران و 1+5 یک جبهه عربی -عبری علیه جمهوری اسلامی و تخریب مذاکرات هسته‌ای بین عربستان و رژیم اسرائیل تشکیل و در ادامه آن یک خط تلفنی مستقیم بین ریاض و تل‌آویو گشوده شد که مقامات سیاسی-امنیتی عربستان و رژیم صهیونیستی بصورت روزانه در خصوص آخرین روند تحولات هسته‌ای تبادل نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: این جبهه عبری-عربی هرگاه پیشرفتی در مذاکرات حاصل می‌شود، روند تخریبی خود را تسریع می‌بخشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در کنار وزیر انرژی آمریکا در سوئیس و حل برخی مشکلات فنی را باعث عصبانیت سعودی و اسرائیل دانست و اظهارداشت: نتانیاهو به نیابت از اسرائیل به آمریکا نرفت، بلکه به نیابت از عربستان و اسرائیل و برای تخریب روند مذاکرات به کنگره رفت که نشانگر یک هماهنگی دقیق سیاسی بین عربستان و اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران است.

***از میزان جهل وزیر خارجه عربستان متعجبم

درهیمن حال عبدالرضا مصری با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر امورخارجه عربستان گفت: وقتی عربستان، ایران را به حمایت از تروریست ها متهم کند، واقعا باعث خنده جهانیان می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر اخیر سعودالفیصل وزیر خارجه مادام العمر رژیم آل‌سعود که در تازه‌ترین اظهارات خود، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌کنندۀ بخشی از سرزمین‌های عربی نامید، گفت: ایران هراسی شکل های مختلفی دارد، اما به لحاظ محتوا همه آن ها یکی هستند.

مصری ادامه داد: یک زمان پروژه ایران هراسی در قالب نگرانی از انرژی هسته ای مطرح می شود، زمانی در قالب مسائل حقوق بشر، زمانی در لباس اتهام به عنوان کشوری تروریستی و... اما همه این مسائل ریشه در ایران هراسی دارد و ترس از توسعه ایران به عنوان کشوری مدرن و قدرتمند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایه های بسیاری از حکومت های منطقه متزلزل است و دموکراسی در آن کشورها اصلا وجود ندارد، لذا آن ها باید زمینه ای را برای ایران هراسی فراهم کنند که الگوی ایران به عنوان کشوری آزاد، مستقل و مترقی برای مردم آن کشورها الگوی نامناسبی دیده شود.

نماینده مردم کرمانشاه اضافه کرد: به همین دلیل شاهدیم که در طول ۳۶ سال اخیر هر بار موضوعی را مطرح می کنند و اتهامی به ایران نسبت می دهند و هدف مشترک همه آن ها این است که گرایش به استقلال و ترقی ایران از بین برود.

وی با بیان اینکه برخی سران کشورهای همسایه از این مسئله یعنی پیشرفت ایران به طور آشکار و علنی ابراز ناراحتی و نگرانی می کنند گفت: چندی پیش در خارج از کشور در جلسه ای حضور داشتم که یکی از حاضران با تاسف از اینکه اقتصاد ایران رشد قابل توجهی داشته و وضع مردم این کشور خوب است، سخن می گفت.

مصری اضافه کرد: آنها دائم وضع ایران را رصد می کنند و متعجب هستند که با وجود این همه تحریم و فشار چگونه ایران کشوری ویژه در منطقه است و با سرعت در حال توسعه و پیشرفت. به همین دلیل هم هست که به پروژه ایران هراسی روی آورده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع آنها از انقلاب های مردمی در کشورشان که متاثر از انقلاب ایران باشد، بسیار بیمناک هستند.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به سفر جان کری به عربستان گفت: جان کری که ناشنوا نیست، او به عنوان یک سیاستمدار می فهمد چه کسانی هزینه داعش و القاعده را تامین می کنند، اما واقعیت این است که به دلیل اینکه عربستان هزینه های تبلیغات سنگین ریاست جمهوری آمریکا را تامین می کند، آنها مجبورند با اظهارنظرهای آن ها همراهی کنند.

وی تاکید کرد: اما این مسئله دیگر کاملا واضح و مبرهن است که عربستان تامین کننده مالی تروریست هاست و شکی هم در آن نیست.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: اتفاقا عربستان مصداق دخالت مستقیم در مسائل و امور داخلی دیگر کشورهاست، من پس از جنگ از بسیاری از سربازان عراقی شنیدم که عربستان برای تشویق مردم عراق به منظور حضور در جنگ پاداش بسیاری می داد.

عبدالرضا مصری با بیان اینکه اکنون برای همه دنیا اظهر من الشمس است که عربستان حامی اصلی تروریست هاست، گفت: من به دلیل این اظهارنظر وزیر امورخارجه عربستان و این همه جهل او در بیان این مسائل بسیار متعجب هستم و نمی دانم او چرا مسئله ای را مطرح می کند که همه مردم دنیا به او بخندند.

***گزافه‌گویی‌ سعودی‌ها در بستر احتضار

دراین خصوص احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در این رابطه می‌گوید که فیصل دچار بیماری فراموشی شده، زیرا به یاد نمی آورد که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گروه تروریستی دست‌پرورده عربستان و برخی کشورهای عربی منطقه به عراق کمک کرده است.

وی ادامه داد که ادعای مطروحه درباره حضور نظامی ایران در عراق و سوریه کاملا تکذیب می‌شود، زیرا جمهوری اسلامی تنها از طریق مشاوره‌های نظامی به این دو کشورکمک می‌کند و قطعا هر جنایتی که در منطقه رخ می‌دهد، یک طرف آن عربستان و هم پیمانانش هستند، از طرف دیگر این موضوع قابل اثبات است که منافع عربستان و رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران و حمایت از داعش گره خورده است.

شوهانی در بخشی از اظهارات خود تأکید کرد که در این شرایط عربستان منافع خود را در خطر می‌بیند، از این‌رو با اظهارات مداخله‌جویانه و تنش‌های سیاسی به‌دنبال رفع مشکلات و کمبودهای خود است، اما قطعا اگر ایران در عرصه مقابله با داعش حضور نداشت، هم‌اکنون این گروه تروریستی بخشی از کشورهای عربی و حتی عربستان را تسخیر می‌کرد، از این‌رو مقامات این کشورها به جای اظهارات تنش‌زا و مداخله‌جویانه باید به‌دنبال ریشه کنی داعش باشند.

در بخشی دیگر سیدباقر حسینی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، در رابطه با اظهارات گستاخانه وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که به طور حتم محور اصلی تمام شرارت‌ها در منطقه عربستان است بوده و هم اکنون تجهیز مالی و امکاناتی گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش به یک امر روزانه این کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه سیاست‌های عربستان در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی تنها به اسلام ضربه می‌زند، که این موضوع قطعا هدف اصلی رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

این نماینده مجلس، ادامه داد: عربستان با جنگ رسانه‌ها و فریاد به‌دنبال بازیابی نیروی و همپیمانان خود در منطقه است، زیرا همه می‌دانند که جمهوری اسلامی هیچ ورود نظامی در عراق نداشته و تنها برای حمایت از این کشور اقدام به مشاوره‌های نظامی کرده است.

حسینی با بیان اینکه کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در آینده‌ای نزدیک نتیجه ماجراجویی‌های خود را می‌بینند، گفت: قطعا زمانی که نیروهای مردمی و ارتش عراق،  داعشی‌ها را از خاک خود پس بزنند، اعضای این گروه تروریستی جایی جزء عربستان را برای حضور خود نمی‌بینند.

همچنین محمدحسن آصفری در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان گفت: عربستان در شرایط کنونی با توجه به پیروزی‌های ارتش و ملت عراق به وحشت افتاده و اظهارات اخیر الفیصل بازخورد اتفاقات و تحولات اخیر در این کشور است.

وی ادامه داد: به طور حتم عربستان با شکست داعش در عراق و سپس در سوریه تمام بزرگ‌های خود را که گمان می‌کرد، عامل پیروزیش در منطقه است، را می‌بازد.

آصفری با اشاره به حمایت‌های مالی، تبلیغاتی و تجهیزاتی عربستان از داعش، گفت:‌ این کشور در چند سال اخیر بخشی از درآمدهای نفتی خود را صرف حمایت از داعش کرده، زیرا آل سعود می‌پنداشت که با حمایت از این گروه تروریستی می‌تواند نفوذ خود را کشورهای منطقه پیش از پیش بیشتر کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، عاقبت داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه را نابودی و شکست عنوان کرد و افزود: قطعا حامیان این گروه‌ها نیز باید منتظر تبعات شکست داعش باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.