آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: احادیث مشترک فراوانی در منابع روایی شیعه و اهل سنت وجود دارد که اگر این روایات گردآوری و منتشر شود، پل وحدت بین مسلمانان خواهد بود.

آیت الله سبحانی: احادیث مشترک در منابع شیعه و سنی، گردآوری و منتشر شود
 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی در دیدار دست اندرکاران جشنواره 'بهار شهادت'، افزود: البته امام موسی صدر کار جمع آوری احادیث مشترک را شروع کرده بود، اما موفق به تکمیلش نشد و اگر علما و فضلا به جمع احادیث مشترک بپردازند، پل وحدت بین مسلمانان خواهد بود.

آیت الله سبحانی، جمع آوری و انتشار روایات از ائمه اطهار(ع) در منابع اهل سنت را از دیگر اقدامات لازم دانست و خاطرنشان کرد: اهل سنت در کتاب های مختلف شان از ائمه(ع) روایت نقل کرده اند که جمع آوری و انتشار آن، ضروری و پرفایده است.

وی ادامه داد: اگر فردی چون آقای شیخ حسون در راس این کار پژوهشی قرار بگیرد، ظرف یک تا دو سال به انجام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ترویج حفظ، قرائت و تفسیر قرآن بین جوانان و عموم مردم تاکید کرد و بیان داشت: در بحران کنونی در جهان اسلام، بهترین کار رجوع به قرآن و نشر آن در بین فرزندان و جوانان است.

این مرجع تقلید افزود: ما برخلاف روش معمول بین مفسران، تفسیر قرآن را از آخر به اول شروع کرده ایم و هم اینک به سوره یوسف رسیده ایم و تا به حال هفت جلد از این تفسیر به چاپ رسیده است.

وی که در این دیدار دعوتنامه رسمی برای شرکت در جشنواره بهار شهادت در کربلا را دریافت کرده بود، گفت: مایه افتخار من است که به زیارت سیدالشهداء(ع) مشرف شوم، به ویژه آنکه نزدیک به 40 سال است به زیارت مشرف نشده ام.

در این دیدار سید افضل الشامی، معاون آستان مقدس حسینی با ارایه گزارشی از این جشنواره که در ماه شعبان در کربلای معلا برگزار می شود، رسما از آیت الله سبحانی برای حضور در یازدهمین دوره جشنواره بهار شهادت در کربلا دعوت به عمل آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسون از اعضای هیات موسس جشنواره بهار شهادت و تنی چند از مسوولان و دست اندرکاران نیز در این دیدار حضور داشتند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.