شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در 10 سال گذشته به دنبال این بود که درآمد های خود را پایدار کند، گفت: شهرداری در دولت های 9 و 10 به دلیل محدودیت های ایجاد شده به نحوی عمل کرد تا بتواند درآمدهای خود را پایدار کند و در این راستا اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران پایه‌گذاری شد.

فرامین رهبری در موضوعات محیط زیست با حساسیت در شهرداری دنبال می‌شود

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدباقر قالیباف، در حاشیه مراسم درختکاری و بهره برداری از 1020 هکتار جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری یک سرفصل جدیدی در بحث توجه به موضوعات محیط زیستی در ابعاد مختلف بود و من مطمئنم که همه مدیران و مسئولان فرمایشات ایشان را که مسایل مهم راهبردی، سیاستگذاری در حوزه زیست محیطی را در بر می‌گیرد، عملیاتی و اجرایی می دانند.

 

وی گفت: شاید بخش عمده مسایل مربوط به جنگل کاری در حوزه دستگاه های دیگر در سطح کشور باشد اما درباره جنگل کاری‌های انسان‌ساخت و مصنوعی که به عنوان کمربند سبز شهر تهران انجام می شود، باید به طور دقیق نسبت به حفظ، توسعه و بهره برداری مردم از آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.

قالیباف با اشاره به کاشت حدود 800 تا 1000 هکتار جنگل در مسیر اتوبان شهید بابایی گفت: این اراضی در اختیار سازمان ها و نهادهایی قرار دارد که حتما مسیرهای قانونی خودشان را طی کرده اند.

وی ادامه داد: بخشی از این اراضی که در حوزه شهر تهران قرار دارد در مسئولیت مستقیم بنده است و قول می دهم تا روز 13 فروردین این محدوده فضای سبز را از این نهادها تحویل بگیرم و در اختیار مردم قرار دهم.

وی با بیان این‌که بر اساس تصمیم گیری روز گذشته تجهیزات، خدمات شهری و مبلمان این محدوده فضای سبز تا روز 13 فروردین ماه نصب خواهد شد، گفت: البته تا آن موقع حتما زمان محدود است اما تا پایان سال آینده حتما اقدامات زیرساختی و خدمات شهری این محدوده نیز مانند لویزان و تلو انجام خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به این که دیروز قبل از اذان ظهر جلسات پیگیری موضوعات مطرح شده در دیدار رهبری را برگزار کردیم، افزود: تا بعد از ظهر روز گذشته نیز با دستگاه های ذیربط و مسئولان آن ها صحبت کرده و گفتم که بنده مصمم هستم دستور مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم که آن ها نیز همراهی کردند و امروز نیز پس از این مراسم از محدوده فضای سبز حاشیه اتوبان شهیدبابابی بازدید خواهم کرد .

وی با بیان این‌که هیچگونه ساخت و سازی در محدوده بالاتر از تراز تعیین شده در طرح جامع تهران صورت نمی گیرد، گفت: ساخت و سازهای حوزه جنوبی البرز در تراز بالاتر از 1800 در منطقه یک و 2، تراز بالاتر از 1600 در منطقه 5 و تراز بالاتر 1400 در منطقه 22 صورت نمی گیرد و از این به بعد نیز با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال می کنیم.

شهردار تهران در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت: ما اقداماتی در حوزه صرفه جویی انجام داده ایم؛ به عنوان نمونه استفاده از کاغذ گلاسه را در هر بخشی از شهرداری تهران ممنوع کرده و بخشی از هزینه های جاری را کاهش داده ایم. علاوه بر آن در مصرف آب، برق و سیستم گرمایش نسبت به هوشمندکردن سیستم ها، درست مصرف کردن و کم مصرف کردن اقدام کرده ایم بنابراین اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی کاری نیست که ما یک ماهه و یک ساله بتوانیم درباره آن تصمیم بگیریم، افزود: به دلیل فشارها و محدودیت هایی که در گذشته بر شهرداری وارد بوده است ما توانسته ایم شهرداری را در این مسیر پیش ببریم و هم اکنون نیز شهرداری تهران آمادگی دارد با تصمیم دولت، هرگونه ساخت و ساز در تهران اعم از مسکونی و تجاری را متوقف کند.

 

وی به ارتقا بهره وری و کوچک سازی ساختار در شهرداری اشاره کرد و افزود: از سال 84 و در دوره دولت‌های نهم و دهم محدودیت‌های زیادی برای شهرداری تهران ایجاد شد و شهرداری به نحوی عمل کرد تا بتواند درآمدهای خود را پایدار کند و در این راستا اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران پایه گذاری شد.

قالیباف در پایان تصریح کرد: شهرداری تهران برای سالم سازی، مبارزه با مفاسد و همچنین کوچک سازی و کاهش هزینه ها سیستم خود بر بستر فناوری اطلاعات و IT پیاده کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.