نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت : برخی از مدیران شهری بیت المال را با هزینه کرد نامناسب هدر می دهند.

 برخی مدیران شهرداری مشهد بیت المال را هدر می دهند

کمال سرویها در جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود : طی هفته گذشته شکایات مردمی از چهار منطقه شهری مبنی بر هدررفت بیت المال در این مناطق به شورای شهر رسیده است.

وی تصریح کرد : پس از بررسی مشخص شد در این مناطق جداول و آیلندهای نو کنده شده و جایگزین آنها جداول دیگری شده است.

به گزارش ایرنا سرویها با بیان اینکه این اقدام هدررفت بیت المال است، تاکید کرد : مدیرانی که بیت المال را نامناسب هزینه می کنند باید توبیخ شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که کسب درآمد در شهرداری کاری مشکل و زمانبر است، لذا باید بر هزینه کرد این درآمد نظارت واقعی وجود داشته باشد.

سرویها ادامه داد : مردم تحمل هدررفت بیت المال و هزینه های نامناسب را ندارند و دلیلی برای جایگزینی آیلند یا جداولی که مشکلی ندارند، وجود ندارد.

وی تاکید کرد : شهردار مشهد و معاونان وی باید هرچه سریعتر جلوی این روند را بگیرند.

* بودجه11میلیاردی آموزش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: سازمان اتوبوسرانی 381 میلیارد تومان برای شهرداری مشهد بار هزینه‌ای دارد و این بدان معنا است که ما باید به اندازه بودجه عمرانی استان در ارتباط با اتوبوسرانی هزینه کنیم.

محمدمهدی برادران در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شورا برگزار شد، اظهار داشت: سازمان‌هایی که آموزش شهروندی را مورد توجه قرار می‌دهند باید با شورای شهروندی هماهنگی داشته باشند و در شورای شهروندی باید مباحث فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع یک دغدغه دو طرفه است.

برادران بیان داشت: در مجموع برای آموزش‌های شهروندی مبلغ 11 میلیارد و 360 میلیون تومان در نظر گرفته شده که 5 میلیارد تومان آن متعلق به بسیج و فرهنگی مذهبی است و برای آموزش ایمنی 500 میلیون تومان، آموزش فضای سبز 200 میلیون تومان و آموزش شهر هوشمند نیز 260 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در ارتباط با حقوق مدیران عامل سازمان‌های شهرداری مشهد عنوان داشت: در تنظیم بودجه ما برای شفافیت بیشتر حقوق مدیران عامل سازمان‌ها مزایا و حقوق آنها را به صورت جداگانه و شفاف در اختیار اعضای شورای شهر مشهد قرار دادیم و حقوق سایر اعضای سازمان‌ها را در ردیف دیگر بودجه گنجاندیم.

برادران در ارتباط با اتوبوسرانی نیز گفت: در زمینه اتوبوسرانی، دولت باید یک سوم از بهای خدمات تمام شده اتوبوسرانی را پرداخت کند که متاسفانه این مبلغ به صورت کامل پرداخت نمی‌شود و سازمان اتوبوسرانی 381 میلیارد تومان برای شهرداری مشهد بار هزینه‌ای دارد و این بدان معنا است که ما باید به اندازه بودجه عمرانی استان در ارتباط با اتوبوسرانی هزینه کنیم و در سال آینده باید مبلغ 70 میلیارد تومان به بخش خصوصی اتوبوسرانی یارانه دهیم و البته این آمادگی از سوی شهرداری وجود دارد که هر ارگانی آمادگی دارد ما سازمان اتوبوسرانی را به آن ارگان مد نظر انتقال دهیم.

* چند خبر کوتاه

* مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: طرح توسعه خط یک قطار شهری مشهد تیرماه ۹۴ افتتاح می‌شود.

کیانوش کیامرزی اظهار داشت: مهمترین مشکل ما در راستای راه‌اندازی خطوط توسعه خط یک قطار شهری نبود شبکه بالا سری است.

وی با بیان اینکه تنها 90 میلیارد دیگر برای تکمیل طرح توسعه خط یک قطار شهری نیاز است گفت: اگر برنامه ریزی‌ها و منابع در وقت معین تامین شوند قطعا طرح توسعه خط یک قطار شهری تا پایان تیرماه افتتاح می‌شود.

مدیرعامل قطار شهری مشهد مقدس افزود: هم اکنون مهم ترین مشکل پیش رو نبود شبکه بالاسری و مشکل ورود آن به کشور است درصدی از شبکه بالاسری توسط مهندسان داخلی تامین شده است اما بازهم به قطعات کاربردی و مهمی برای راه اندازی نیاز داریم.

* اعضای شورای اسلامی شهر مشهد افزایش ۳۰ درصدی حقوق كاركنان سازمان فردوس های شهرداری مشهد در بودجه سال ۹۴ را تصویب كردند. براساس تبصره یك این تبصره شهرداری مشهد موظف است در قسمت هزینه ها، ‌جبران خدمات كاركنان، حقوق غسالان و گوركن ها را به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد.

* یكی دیگر از مصوبات شصت و یكمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد تصویب بودجه سازمان اتوبوسرانی مشهد با اعتبار سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

براساس تبصره یك این مصوبه هرگونه واگذاری اتوبوس، ‌ مینی بوس و بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی به بخش غیر دولتی، ‌ براساس آیین نامه است كه به تایید كمیسیون حمل و نقل و ترافیك شورا با حق رای كلیه اعضا خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد گفت: روزانه یك میلیون و ۳۰۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد جا به جا شده كه از این میان تنها در یک سوم تراکنش ها فرار بلیت صورت می گیرد.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد افزود: هم اکنون برای خرید اتوبوس، بودجه بخش دولتی اتوبوسرانی و یارانه بخش ۳۸۱ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که ما قادر به تامین تمام این مبلغ نیستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    در خصوص حقوق و مزایای مدیران شهرداری هم مطلبی بنویسید وام بلاعوض 7 میلیون توامنی جهت سفر نوروزی ، عیدی 5 تا 10 میلیونی و کارانه های 7 میلیونی . حال شما در نظر بگیرید تعداد مدیران شهرداری که بیش از 100 نفر می باشد جمع این مزایا به چه عددی می رسد.آیا اینها حیف و میل بیت المال نیست؟آیا رئیس شورای شهر از این موضوع اطلاعی دارند.لطفا نسبت به پیگیری موضوع اقدام نمایید
  • عبدالله عبدی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    باسلام.شهرداری یعنی حیف ومیل بیت المال!اگرباچشم بصیرت درطول سال درشهر نگاه کنیدهمه چیزدستگیرتان می شوداگردرست عمل شود نه تنها مشکلات مشهدحل میشودبلکه یک چیزی هم اضافه می اورد.
  • مهدی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    1 0
    متاسفانه شهرداری مشهداستادهدر دادن بیت المال است اگرفقط یک سرک کوچیک نهادهای نظارتی داخلش بیندازندبزرگترین حیف ومیلهاواختلاسات راکشف میکنند!!!من نمیدانم ایا شهرداری مشهدازبخش فروش گازوبنزین خودروها سودمیبردکه مرتبا اقدام به بستن دوربرگردانهاویاسرخیابانهامیکند!!!دراکثرمناطق رانندگان بایدبرای یک مسیر200متری حدقل 2تا5کیلومتردورخیابانهابچرخن وترافیک ایجادکنن مسئولیت این ضرری که به مردم واردمیشه راچه کسی برعهده میگیرد؟؟؟!!!مگرسیاست نظام ودولت مبتنی برکم مصرف کردن وصرفه جویی سوخت نیست من به عنوان یک مشهدی راضی نیستم که حتی یک قطره بنزین خودروام درجهت این بی مدیریتی اقایان مصرف شودوبایدان دنیاجاب من وامثال من رابدهند!!!!!!