قدس:برخی مردمان میهن دوست، خبرهای بسیار بد و ناگواری را به من رسانده‌اند. 

وزرات کشوری ها با دقت بخوانند؛ «آذربایجان» جان ایران است

آرزوهای سلطان سلیم سلطان جبار و خونخوار عثمانی که هزاران تن از ایرانیان مقیم عثمانی را فقط به علت شیعه بودن گردن زد و سوداهای به ناکامی انجامیده سلطان سلیمان خان که سریال حریم سلطان تلویزیونهای ترک، مشتی دروغ و اباطیل را به خورد همسایگان ایرانی و ترک و عرب داد؛ خونخوار قسی القلبی که فرزندان خود را خفه می‌کرد و مردم قهرمان تبریز پوزه‌اش را به خاک مالیدند و پس از فقط یک هفته اشغال تبریز او را مفتضحانه به فرار واداشتند، اکنون به دست مشتی آدمهای بی‌خبر از تاریخ و سرگذشت و سرنوشت مردم ایران در حال اجرا شدن است.

منابع موثقی به من خبر داده‌اند طرحی 20 ساله برای جدا کردن آذربایجان از خاک  مادر وطن، ایران جاوید و شکست ناپذیر به وسیله امپریالیستهای آمریکا و انگلیس و کاسه لیسان آنان در منطقه در دست اجراست که مراحل اولیه آن آغاز شده است. یکی از استادان دانشگاه‌های آذربایجان با صدایی بغض آلود به من می‌گفت: معاونت عمرانی آذربایجان باختری به جای اینکه به فکر عمران و آبادانی آذربایجان باختری، گاهواره زرتشت و ایرانیگری باشد، دستور تعویض اسامی خیابانهای مرکز استان را از اسامی ملی و میهنی به اسامی ترکی داده است.

در سالهای دور، عثمانی‌ها و روسهای تزاری بارها کوشیدند به بهانه زبان و ملیت، آذربایجان را از ایران جدا کنند. در حالی که مردم آذربایجان، ایرانی اصیل هستند و همین مردم نجیب زاده تبریز بارها در برابر عساکر عثمانی سر به مقاومت و ایثارگری برداشتند. و هنگام اشغال آذربایجان در سال 1514 میلادی چنان پایداری و جانفشانی کردند که سلطان سلیم نتوانست بیش از چهار روز در تبریز بماند و به بهانه سرما و گرسنگی سربازانش، عقب نشینی اختیار کرد و به استانبول گریخت.

در سالهای میانی قرن شانزدهم میلادی، سلطان سلیمان خان چهار بار به ایران لشکرکشی کرد، اما روز اقامت او در تبریز به یک هفته نینجامید و با فضاحت و آبروریزی و پس از به توپ بستن و کشتار 30 هزار تن از مردم آذربایجان، به استانبول گریخت. مردم آذربایجان در سالهای آغاز قرن نوزدهم میلادی (دهه سوم قرن سیزدهم هجری قمری) 10 سال تمام به فرماندهی عباس میرزا سردار دلیر ایران و حسن خان ماری اصلان در برابر روسهای تا گلو مسلح مقاومت کردند و پس از سیزده سال بار دیگر به جنگی نابرابر در برابر روسهای اشغالگر دست زدند که پس از یک سال و نیم با به جا نهادن 400 هزار شهید، به ناچار دست از جنگ کشیدند و امپریالیستهای روسیه تزاری و همدستان انگلیسی آنان قرارداد ننگین ترکمنچای را به ملت ایران تحمیل کردند.

دولت عثمانی از سال 1453 میلادی- قرن پانزدهم میلادی تا سال 1918 میلادی هماره درصدد دست یافتن بر آذربایجان بوده و علاوه بر آن، غرب کشور ما را هم مورد طمع ورزی قرار داده است. با وجود انعقاد قراردادهای آماسیه و سرپل ذهاب، عثمانی‌ها پیوسته مترصد فرصتی برای تصرف بخشهای غربی کشورمان بوده‌اند، ولی شاه عباس و نادرشاه و کریم خان زند و شاهزاده محمدعلی دولتشاه پسر فتحعلی شاه و عباس میرزا آرزوهای دور و دراز سلاطین عثمانی را نقش بر آب کردند.

روسیه تزاری در سالهای 1909 تا 1915 و سپس اتحاد جماهیر شوروی در سالهای 1918/1297 هـ.ش بارها کوشیدند آذربایجان را از ایران جدا کنند.  با سقوط دولت تزاری، دولت مساواتی باکو کوشید به بهانه اتحاد قسمت ایرانی با آذربایجان، این ایالت را به قفقاز که در سال 1813 پانزده ولایت آن و در 1828 دو ولایت باقیمانده از ایران جدا شده بود، ملحق کند، اما حتی در آن دوران ضعف و درماندگی ایران جنگ زده موفق نشد، زیرا غیرت آذربایجانی‌‌های میهن دوست مانع بزرگ این دسیسه شد. از سال 1920، این مأموریت، از سوی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، به حکومت کمونیستی باکو تفویض شد که زیر عنوان آذربایجان شمالی و جنوبی مقدمات تجزیه آذربایجان راستین را فراهم آورد.

پس از جنگ جهانی دوم حدود یک سال آذربایجان و کردستان از ایران جدا شدند و سپس با هوشیاری  مردان غیرتمند ایران بخصوص آذربایجانی، آذربایجان قهرمان به خاک ایران بازگشت. در آن دوران تلخ و سیاه است که شهریار شاعر بزرگ آذربایجان، قصیده تبریز خشمگین را سرود و اقبال آذر در حضور افسران روسی شعر عارف را خواند و از مجلس شورای ملی ایران گلایه کرد که چرا اقدامی نمی‌کند که خانه خانه غیر است یا که خانه ما؟

کسانی که در سلماس مجسمه فردوسی را جا به جا کردند، معاون عمرانی که نامهای ملی را تغییر می‌دهد باید کمی تاریخ بخوانند و به یاد آورند آذربایجان از عصر آتورپات سردار بزرگ ایران زمین تا بابک خرمی و دلاورانی مانند ستارخان و خیابانی و باقرخان و ثقه الاسلام تبریزی از این صحنه‌ها بسیار دیده و این درخت برومند و تناور ایران زمین از این تند بادهای به مراتب خطرناکتر تکان نخورده و تا ابد پیوند آذربایجان با مام میهن ناگسستنی است. آذربایجان لقمه گلوگیر است. وقتی از گلوی پطرکبیر و الکساندر اول و نیکلای اول و دوم و سلاطین عثمانی فرو نرفته است از کام خواب آلودگان بی خبر از تاریخ فرو نخواهد رفت.

نمی‌دانم دولت محترم در این باب چه اقدامی می‌کند و آیا نظاره کردن و دست روی دست گذاشتن کفایت می‌کند؟ راستی وظیفه وزارت کشور در این باره چیست؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • على IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    28 25
    احسنت
  • سیدعباس IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    31 19
    متاسفانه دولت محترم در بخش وزارت کشور بسیار ضعیف عملکرد وبا انتساب استانداران وفرمانداران وبخشداران ضعیف وحزبی ضربه بزرگی به کشور وابروی خود زد
  • ايراني IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    25 49
    نه تنها در آذربايجان متاسفانه در استانهاي كه عده اي تر ك زندگي مي كنند چند سالي است كه گروه مشكوكي در صدد تحريك تر كها مبني بر مخالفت با فارس ها و دعوت به خط و زبان تركي و مبارزه با زبان فارسي با آمار غلط افزودن به جغرافياي ترك اهداف مشكوكي را دنبال مي كنند مسولين اين استانها ( همدان مركزي قزوين قم چها محال و اصفهان و فارس )به هوش باشند .
  • عارف IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 0
    همه تو این مملکت حق وحقوقی داره خوبه باشه بالاخره هر کس میخواهد ب فزهنگ و ابا واجادش افتخار و پایبند باش زبان ترکی زبانو افتخار ماست خو ب باید اینارو ب نسل اینده انتقال بدیم یا نه خب برا همه زبانها همایش گرامیداشت میزارن حالا برا زبان ترکی باشه زود میگین وازارت کشور چرا کاری نمیکنهواقعا ک....
  • بهار IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    7 4
    شما که با یک لطیفه ترکی یا لری نیشت تا بنا گوش باز می کنی چه شده که این جوری داری می لرزی نترس امریکا که سهل کل دنیا هم با آذربایجان نمی تواند مقابله کند نواده های باقر خان و ستارخان را داریم درضمن خواهشمند است آدمهای ترسو این چنین مقاله هایی ننویسند خوب اسم خیابان عوض شده چرا بس ونک پونک پردیس مهدیس و .........در محله های شما هست خوب مردم اسم گلها را دوست دارند و این هم یک نوع سلیقه است جارو جنجال نداره شده اسم یک خیابان را با دیگر خیابانهای استانهای دیگر مقایسه کنید نه نشده بس خفه تا خون در رگ ماست سید علی رهبر ماست خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خامنه ای را نگهدار
  • یه ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 0
    یاشاسین آذربایجان
  • زعفرانچی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 5
    دوستان عزیز من ترکم و تبریزی ولی همیشه خودم راایرانی میدانم و خواهم دانست. ولی این اشتباه بیشتر از آنکه یک دسیسه خارجی باشد نتیجه قدام مشتی ابله و احمق داخلی هست.آنانکه هویت ملی ما ایرانیان را ضعیف میکنند و هویت بیگانه را تبلیغ میکنند.یعنی هویت عربی و اسلامی. همان ابلهی که با تحریک عده ای نوجوان غافل آنها را تحریک به شکستن و جمع آوری مجسمه آریو برزن سدار بزرگ ایرانی کرد همانها خشت اول برای نابودی این کشور را بنیاد کردند.و همانطور ابلهانی که همان کار را با پیکره بزرگ مرد و فخر ما ایرانیان حکیم فردوسی در سلماس نمودند که مایه بسی خفت و خجالت ما آذری زبانان ایران شد.
  • اسد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    6 0
    اگر جنابعالي اينقدر به ملت شريف آذربايجان ارادت داري چرا گلايه از نامهاي تركي ميكني اين كه حداقل حقوق ملل در تمام دنياست.پ
  • شهروند IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 0
    ایران برای همه ی ایرانیان است زنده باد ایران وایرانی درهرجای این دنیاست به هرزبان ونژادی که باشد
  • علی سجادی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 2
    آذربایجان سر ایران است و آذری های غیور و دلاور از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند. درود بر تمام ایرانیان
  • حسین IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 5
    باتشکر فراوان از استاد بزرگوار.قطعا نقش خواص وعالمانی چون استاد معتضد در بیداری وآگاهی عوام غیر قابل توصیف است.آگاهی ودانایی رمز هر پیروزی واستقلالی است.سرزمین پهناور ایران فقط وفقط باآگاهی ودانایی خواص وعوام آن وصد البته شجاعت روحی وشرافت وحب وطن که بنابه حدیث پیامبر اعظم محمد ص نشانه ایمان است،همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند وعظمت وشوکت روز افزون پیدا خواهد کرد.ای کاش خواص این نکته راهم گوشزد میکردند که هفده ولایت قفقاز واهالی آن پاره تن جداشده از ایران هستند که باید به مام میهن ملحق شوند،تا برای همیشه خط بطلانی بر نقشه های شیطانی ،حرامیان خواستار تجزیه ایران عزیز باشند.
  • رضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 4
    خدا پدرت به امرزد وزارت کشور ودولت وقت ندارن به فرهنگ وتمدن ایران برگردن بیشتر تابع عرب هستیم درصدا وسیما کی دیدی ازتمدن ایران ایرانی سخن گفته باشن تابرسد به این مورد ها مردم مردم مخصوصا نسل جدید ازاصل خود بیخبرن ازکجا باید بداند که ترکیه دروغ میگوید یا سریار دروغین بی پایه وبی اساس است این وظیفه حاکمان ماست بودجه ای را بابت اینجون مسا ئل فراهم ومردم را به اصل خود وگذشته کشور خود اگاه نمایند
  • بختیاری IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 2
    خود اقای معتصد از اختلاف افکنان بین اقوام ایرانی است و هر از چندگاهی سخنانی می گوید که دل برخی از مردم کشور را به درد می اورد.
  • حسین IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 7
    دوست عزیز "علی‏"من هم آذری ام ولی قبل از آن یک ایرانی ام.هوشیار باش!گرفتار دام وتله دشمن مکار نشو.همه ماسرباز امام خامنه ای هستیم وقلبمان برای او میتپد.اماتوجه کن که کورش کسی بود که ایران را به شکوهمند ترین و قدرتمند ترین کشور تاریخ بدل کرد،درهمه کتاب های تاریخی وغیره از او بعنوان حاکم عادل وقدرتمند وخداپرست یادشده،حتی در قرآن از او با عنوان ذوالقرنین یادشده وبسیار تمجید شده.داریوش هم همینطور.این شاهان عادل وخداپرست متعلق به شخص خاصی نیستند.متعلق به همه ایرانیان اند.حتی امام خامنه ای هم مؤید این مطلب هستند.
  • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    7 1
    درس خواندن به زبان مادری حق مسلم ما ترک هاست. چطور کورد در سنندج میتواند درسی به نام کوردی داشته باشد با اینکه چهار پنج میلیون بیشتر جمعیت ندارد ارمنی ها با 200 هزار نفر به زبان مادریشان درس بخوانند؟ ولی ترک ها با جمعیت عظیم شان نتوانند؟ اقای معتضد با تعریف و تمجید کردن شما از ما حق خواهی ما از بین نخواهد رفت چرا که با یادآوری گذشته ی ما و غیرت ما ما را به هدفمان مصمم تر خواهید کرد مگر ما بمیریم که روزی زبان ترکی بمیرد. یاشاسین ایرانیم
  • فرشید IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 1
    اینکه ایران در طول تاریخ بسیار مدیون آذربایجان بوده مسلم.اما سوال اینجاست که چرا فقط در چنین شرایطی یادمان می افتد که آذربایجان کجاست و آذربایجانی کیست باید بهای ماندنش را آنگونه که باید پرداخت با گفتن آذربایجان جان ایران است که...
  • asad IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 1
    به نام خدا ما باید فرهنگ فراگیری حق را در خود تقویت کنیم غیر از این بقیه بازی با کلمات است و مشغول شدن با امور غیر مهم.
  • على IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 4
    اگه کسى به فکر جداىى باشه بايد از ريشه اين فتنه رو قطع کرد
  • واله IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 2
    آقای خسروخان مانه تجزیه کشور را می خواهیم نه الحاق نه چیز دیگرهمه ما ایرانی هستیم و برای وجب به وجب خاکمان جان فدا می کنیم.شماتاریخ را رااز حفظید ولی خوب بود درلا بلای سطور تاریخی خود یک مقایسه کوچولو هم از نسبت بی کاران مناطق ترک نشین یا همان آذربایجانرا با سایر مناطق کشورمان می کردید. یا تعداد کارخانه های موجوددر آذربایجان را(تبریز, اردبیل, ارومیه )با تنها یک استان مثلا" شیراز , یزد , اصفهان ,البرزو... یا امکانات مناطق ترک نشین از بیمارستان , درمانگاه, دانشگاه ,گرفته تا مراکز تفریحی را با یکی از استانهای مرکز ایران.!! آیاواقعا" قابل مقایسه است. به نظر شما چرا اینقدر تبیض دیده می شود.من 20 سال داشتم می گفتند قراره راه آهن بزنند قطار به شهر ما بیاد.الان 50 سال دارمکه اخیرا"شنیدم میگن بودجه کم داریم, در حالی که در طول این سالها شاهد افتتاح چندین پروژه ریلی از شمال به جنوب از غرب به شرق و..
  • عبداله IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 0
    دولت محترم مقصر نیست مقصر اصلی کسانی هستند که چوب لای چرخ دولت میگذارند و دولت را با عناوین مختلف متهم میکنند انها میترسند آنها کجاهستند نمایندگان مجلس که اجازه صحبت که نمایندگان آذربایجان نمیدهند آذربایجان هرچه دارد از قبل است به عنوان نمونه در دولت هشتم کارخانه لامپ تصویری به آذربایجان داده اند در دولت نهم به استان دیگری رفت معدن در آذربایجان کارخانه در استان دیگر و ..............
  • ایرانیم جانیم اذربایجانیم IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 0
    من در استانی که زندگی می کنم وزبانم ترکی است دوست دارم که فرهنگ وادبم هم مطابق زبانم باشد.
  • کوروش IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 5
    تو مثل اینکه دلت خوشه نام کوروش افتخار این سرزمینه دنیا ایران رو با نام کوروش مشناسد زنده باد کوروش کبیر
  • آذربایجان IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    4 1
    از نظر شما نامگذاری خیابانها بازبان مردما خود آذربایجان اشکالی دارد؟
  • اذربایجان سنگر اسلام است IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 1
    اینکه اذر بایجان سنگر اسلام و همیشه پشتیبان ولایت فقیه هست شکی نیست. اینکه از تغییر خیابانها در اذر بایجان غربی یا به قول ایشان باختری سخن رانده حرف درستی نیست شهر داری اسامی قدیمی محله ها را زده که خیلی هم خوبه واسم هیچ خیابانی را عوض نکرده مثال :محلی که اهنگران جمع شده و در انجا فعالیت میکردند و همه به انجا نیز دمیرچی خانا (محل اهنگران)میگفتند وهیچ اسم دیگه هم روش نبوده اوردند تابلو اسم محل را تابلو زدن . و چنین تحلیلهای بیربط اب بهه اسیاب دشمن ریختن و تحریک احساسات قومیت هاست اقای تاریخ دان.اذر بایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی.اذربایجان جانباز انقلابدان ایریلماز
  • سینا IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    2 1
    با سلام ببینید دوستان و هم وطنان عزیز وقتی پای هویت ملی در میان است چشم و گوشمان را باز کنیم تا بهتر بفهمم اذربایجان همیشه مال ایران بوده وهست وخواهد بود به یاری خداوند بزرگ مرتبه نباید ستار خان باقر خان و....را از یاد برد
  • سجاد IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    3 2
    این حرفا همشون چرته وشایعه است ملت اذربایجان به رشدی رسیدن که هیچوقت به هیچکس اجازه این تفکرات عقب افتاده رونمیدن واین حرفا با نیت خاصی زده میشه،به قول اقای قاضی پور اذربایجان سرایران است وایران با اذربایجان ،واذربایجان با ایران تا ابد خواهدبود،زنده بادایران سرفرازمن
  • سجاد IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 6
    انشاالله نظام مقدس اسلامی روبارهبری امام خامنه ای وسربلندی ایران بزرگ وعزیز به اقامهدی(ع)تحویل خواهیم داد ننگ ونفرین برتفرقه گر،تجزیه گر،فتنه گر