عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تسریع در دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: نقش بانک ها در رونق بخش تولید مهم بوده، اما باید پذیرفت حرکت بانک ها در راستای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست به دلیل اینکه تاکنون اقدام قابل توجهی در زمینه خروج از فعالیت های بنگاه داری و شرکت داری انجام نداده اند.

مردود شدن بانک ها در موضوع اقتصاد مقاومتی

   
محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خانه ملت با تاکید بر ضرورت تسریع در دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته ابلاغ شده بنابراین باید رویکردهای اقتصادی کشور در تمامی ابعاد منسجم تر َشود.  
 
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان و مردم کشور در سال های دفاع مقدس با اقتصاد مقاومتی آشنا شده اند بنابراین باید با استفاده از تجربیات اقتصاد مقاومتی تلاش کرد در مدت زمان کمتری به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: تصویب لایحه خروج غیر تورمی از رکود و همچنین کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی از اقدامات مثبت دولت و مجلس بوده در زمینه نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی بوده است.
 
صرامی فروشانی افزود: یکی از اولویت های اصلی برای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی رونق بخش تولید است.
 
وی گفت: نقش بانک ها در رونق بخش تولید مهم بوده، اما باید پذیرفت حرکت بانک ها در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی نیست به دلیل اینکه تاکنون اقدام قابل توجهی در زمینه خروج از فعالیت های بنگاه داری و شرکت داری انجام نداده اند.
 
صرامی فروشانی ادامه داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی اقداماتی در بخش های مختلف کشور صورت گرفته اما مطلوب نیست، بنابراین باید بخش های مختلف اقتصادی و بانکی بیشتر در کشور هماهنگ شوند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در زمینه تقویت ارزش پول ملی نیز اقدامات علمی و موثری انجام نشده این در حالی است که کشورهای منطقه در این زمینه عملکرد بهتری داشته اند بنابراین باید تیم اقتصادی دولت در زمینه تقویت پول ملی برنامه ریزی موثری داشته باشد./
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.