قدس آنلاین –ایلام: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: بیتومین اصلی ترین کانی در معادن ایلام است.

بیتومین اصلی ترین کانی در ایلام است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، یاراله نصیری با بیان اینکه پتانسیل‌های معدنی ایلام قوی نیست، اظهارداشت: نهشته‌های جوان استان مربوط به اواخر دوران دوم تا چهارم زمین‌شناسی است و در کل فاقد فاز فلزی و کانی‌های فلزی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه پتانسیل معدنی استان قوی نیست و ایلام در زمینه پتانسیل معدن جزء استان‌های معدن‌خیز کشور به شمار نمی‌آید، افزود: استان ایلام مساحت کوچکی دارد و نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور را شامل می‌شود و از لحاظ کانی های فلزی فقیر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به مطالعات انجام شده در گذشته و توجه به ساختار زمین‌شناسی استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کانی‌هایی از جمله مس و طلا در استان وجود دارد که به صورت مطلق دارای عیار و ظرفیت اقتصادی نیستند به همین دلیل کار استخراج و بهره برداری از آنها صورت نمی گیرد.

یاراله نصیری کانی های موجود در استان را در حد عیار و معدن ندانست و بیان داشت: معادن قیر طبیعی در دهلران جزء آثار طبیعی ملی است و ما اجازه بهره‌برداری از آنها را نداریم.

وی بیتومین را اصلی ترین کانی در غرب کشور عنوان کرد و یادآور شد: خاستگاه اصلی بیتومین، در استان‌های ایلام و کرمانشاه است که در مقایسه با کرمانشاه ظرفیت معادن ما کمتر هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.