مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از پیش بینی اعتبار 12 میلیارد تومانی برای برنامه های ستاد «استقبال از بهار 94» در این کلانشهر خبر داد.

شهرداری مشهد با 12میلیارد تومان اعتبار به استقبال بهار می رود

به گزارش خبرنگار ما، قائم ‌مقام ستاد «استقبال از بهار 94» مشهد در جمع خبرنگاران، با اشاره به انجام یک بازنگری در دستورالعمل‌های طرح استقبال از بهار با توجه به در نظر گرفتن فعالیتهای جدید افزود: در نوروز پیش رو بیش از 8 میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه 140 المان نیز در شهر مشهد نصب می‌شود، گفت: نزدیک به 94 المان فرهنگی و شماری نیز تکراری است.

به گفته وی روی 18 دیوار سطح شهر مشهد نیز نقاشی می‌شود.

وی در تشریح برنامه های حوزه اطلاع‌رسانی نیز گفت: نزدیک به 200 هزار ویژه‌نامه سلام و 400 هزار نقشه شهر مشهد توزیع می شود و تلفن  137 شهرداری ، شماره تلفن ملی زائر و 22 پایگاه راهنمای زائر به صورت 24 ساعته فعال هستند.

وی راه اندازی سه ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر را از دیگر برنامه‌های این ستاد ذکر کرد و اظهار داشت: امسال ظرفیت اسکان مسافران نوروزی نیز دو برابر می شود.

به گفته وی نوروز پیش رو علاوه بر کمپ غدیر با ظرفیت چهار هزار چادر، نمایشگاه بین‌المللی نیز برای اسکان مسافران تجهیز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در ایام نوروز ظرفیت اسکان مسافر در مشهد به بیش از 11 هزار چادر می رسد، گفت: 11 سالن سرپوشیده نیز در صورت برودت هوا به عنوان کمپ زائر پیش بینی شده است.

قائم‌مقام ستاد «استقبال از بهار 94» شهرداری مشهد در تشریح برنامه های حوزه حمل و نقل نیز اظهار داشت: از نخستین روزهای سال آینده ساعات کاری اتوبوسرانی یک ساعت افزایش می‌یابد.

کاظمی از تدابیر ویژه ناوگان اتوبوسرانی برای لحظه سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در پایانه‌های اطراف حرم مطهر خبر داد و افزود: برای تسهیل در تردد شهروندان شمار اتوبوسهای خطوط منتهی به حرم رضوی افزایش می‌یابد.

به گفته وی طرح ترافیک در هسته مرکزی نیز از ساعت 7 تا 22 اعمال می‌شود و11 پارکینگ موقت در مبادی ورودی طرح و منطقه ثامن و33 پارکینگ دایمی نیز در این ایام به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

* توزیع میوه شب عید در 40 روز بازار شهرداری

معاون شــهردار مشهد در ادامه از هماهنگی های انجام شده برای توزیع میوه شب عید در بازارهای شهرداری خبر داد و گفت: در حوزه توزیع میوه شب عید در هماهنگی که با جهاد کشاورزی انجام شده 40 بازار ثابت و سیار آماده عرضه میوه خواهند بود.

کاظمی با بیان اینکه عرضه این میوه ها از فردا در این بازارها آغاز می شود، افزود: سیب و پرتقال با نرخ مصوب دولتی، سبد میوه های شب عید را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به آماده باش سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در ایام نوروز نیز خودروهای آتش‌نشانی در کمپ‌های اسکان زائر و اطراف حرم رضوی مستقر می شوند.

* در حاشیه

- قائم مقام ستاد «استقبال از بهار 94» شهرداری مشهد در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمرنگ بودن برنامه های این ستاد در نوروز پیش رو گفت: این انتقاد، قضاوت زودهنگام است، زیرا حجم گلی که امسال در سطح شهر خواهیم کاشت بیش از 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

- معاون خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین با اشاره به تملک 9 هزار هکتار از اراضی ارتفاعات جنوبی افزود: 60 تا 70 مجوزی که برای برداشت سنگ از کوه‌های جنوبی داده شده بود نیز باطل شده است.

- کاظمی از توافقهای انجام شده با یک نهاد نیمه دولتی مدعی مالکیت حریم کال چهل بازه خبر داد و  اظهار داشت: طبق برنامه قرار بود تا پایان امسال حریم فاز اول احداث پارک چهل بازه آزادسازی و آماده شود که به دلیل طرح دعوا از سوی این نهاد متوقف شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.