۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 271900

سایت خبری خبر آنلاین در مطلبی به قلم سید عبدالجواد موسوی می نویسد :سردار قاسم سلیمانی که این روزها گاه ژنرال هم نامیده می شود در نظر سنجی چند رسانه تا حدودی مستقل به عنوان چهره سال و شخصیتی محبوب شناخته شده. چرا؟

چرا سردار سلیمانی دوست داشتنی است

چرا قاسم سلیمانی توانسته نظر خیلی ها را جلب کند؟ چرا خیلی ها که ممکن است منتقد صریح و رادیکال وضع موجود باشند حساب او را از بقیه جدا می کنند و از او به نیکی یاد می کنند؟

من چند دلیل را که به ذهنم می رسد در این جا می آورم و از دوستان می خواهم مرا در یافتن پاسخ صحیح و دقیق تر یاری رسانند.

1- سردار سلیمانی از تمامیت ارضی این سرزمین دفاع می کند و با دشمنان این آب و خاک در هر کجای این کره آسفالت که باشند مبارزه می کند. تکریم مدافعان این آب و خاک ریشه ای تاریخی دارد و بسیار دیده ایم مردمانی را که شاید هیچ اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی نداشته باشند اما از شهیدان پاکجان میهنشان با غرور و افتخار یاد می کنند.

2-سردار سلیمانی مرد عمل است. او بیش از آنکه دعوی داشته باشد مرد میدان بوده. فرمود:فردا که بر من و تو بوزد باد مهرگان آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست

یا به قول عامیانه ترش:

روی تمبک بی پوست همه شیر خدان. بسیاری از آنان که امروز دعوی انقلابی گری دارند و جز خودشان مابقی را خائن و وطن فروش می دانند در روز آزمون معلوم نیست به کدام سو خواهند گریخت. سردار سلیمانی اما مرد میادینی است که نفس کشیدن در آن ها زهره شیر می خواهد پس نمی توان او را به لاف و گزاف متهم کرد.

3-سردار سلیمانی بابت حماسه هایی که آفریده است از مردم طلبکار نیست. لحن و سخن او مودبانه است و موقر. آنچه را هم برای خدا انجام داده نمی خواهد پاداشش را از مردم بگیرد. او فکر نمی کند حالا که در دفاع از این آب و خاک جانش را کف دستش گذاشته پس مردم حق خندیدن و شادی و کنسرت رفتن ندارند. او از هیچ کس طلبکار نیست او با خدا معامله کرده.

4-کسی نشنیده تا به امروز که: فلان برج به نام سردار سلیمانی است یا فلان شرکت خصوصی را پسر یا دختر سردار سلیمانی اداره می کند. پاکدستی سردار سلیمانی دلیل دیگر محبوبیت اوست.

5-سردار سلیمانی اگر چه مثل هر کس دیگری تعلق خاطر سیاسی دارد اما از قدرت و نفوذ و محبوبیتش برای رسیدن به قدرت استفاده نمی کند. نردبانی هم نمی شود برای به قدرت رسیدن دیگران.

6-سردار سلیمانی شکل عقیده اش زندگی می کند و مردم تعارضی بین گفته ها و عملکرد او تا به امروز ندیده اند.

بعدالتحریر: از بین این چند دلیلی که ذکر شد خود من ششمی را مهم تر از همه می دانم. صدق آن هم در روزگاری که دروغ از در و دیوار باریدن گرفته است تاثیر بسزایی در اقبال عمومی دارد. سخن خواجه شیراز را جدی بگیریم که فرمود:

به صدق کوش که خورشید زاید از نفست

که از دروغ سیه روی گشت صبح نخست

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.