قدس آنلاین - تبریز : معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، گفت: در سال جاری ، بالغ بر 200 مورد بازدید از ساختمان‌های در حال احداث در سطح شهر و ارایه گزارش تخلفات به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صورت گرفته‌است .

16 فقره پرونده به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان ارسال شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، محمـد عزتی در جلسه شهردار تبریز با معاونان شهرسازی و معماری مناطق 10 گانه، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در این راستا، 16 فقره پرونده به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان ارسال شده است.

عزتی با اشاره به 2522 هکتار مساحت بافت مصوب فرسوده شهر تبریز گفت: از سال 87 تا شش ماهه نخست سال جاری، 6651 پروانه صادر شده و طی آن، 22377 واحد مسکونی به بانک های عامل معرفی شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در سال 1393 اظهار داشت: مسیرها، فضاهای سبز و پارکینگ های اجرا نشده در طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، به صورت مجلد برای تنظیم بودجه و تصمیم گیری های آتی در شهرداری تهیه و تنظیم شده و اجرای آن ها الزامی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز افزود: در سال جاری، 14 جلسه کمیسیون ماده 5 و 43 جلسه کارشناسی کمیته کار کمیسیون ماده 5 برگزار شده و در مجموع 199پرونده و طرح، در جلسه کمیسیون ماده 5 و 285 فقره پرونده در کمیته کار مورد بررسی قرار گرفته است.

عزتی همچنین شناسایی و استخراج بیش از 300 مورد مسیرگشایی و 800 مورد فضای سبز و 160 باب پارکینگ اجرانشده در طرح تفصیلی یکپارچه کلان‌شهر تبریز در سال 93 خبر داد.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص حریم و محدوده شهر تبریز اشاره کرد و افزود: با تنظیم ضوابط و مقررات نظارتی در خصوص حریم، نقشه های مربوط به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در داخل حریم و خارج از محدوده مصوب، با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، استخراج جداول، گزارش وارایه نظرات کارشناسی تولید شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز بازنگری طرح‌های‌ تفضیلی منطقه مایان، شهرک صنعتی و کارگاهی شهید مدنی، ساماندهی و توسعه آرامستان وادی رحمت، پارک موزه دفاع مقدس، طرح ورودی های شمال غرب و شرق تبریز، بازنگری طرح انتقال پادگان تبریز و پروژه مگامال و اتومال تبریز را از اهم برنامه‌های معاونت عمران و شهرسازی در سال 93 خواند.

عزتی رویکردهای فرهنگی این معاونت را موثر و کاری عنوان کردو افزود: همکاری در تهیه آیتم‌های آموزشی شهرسازی و مصاحبه‌های تخصصی حوزه شهرسازی، تبیین مفاهیم کلی در خصوص طرح جامع و طرح تفصیلی کلانشهر تبریز، تدوین کتاب «اهم ضوابط و مقررات مطابق طرح تفصیلی یکپارچه شهر تبریز»، طراحی تابلوهای راهنمای شهروندان، گردش کار و طی مراحل پرونده‌های شهرسازی جهت نصب در مناطق دهگانه شهرداری و همچنین برگزاری همایش ها و نشست‌های تخصصی، اهم اقدامات فرهنگی و آموزشی شهرداری تبریز در حوزه‌ شهرسازی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.