قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: در شرایط کنونی که دشمن از طریق شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نسل جوان را نشانه رفته ‌کانون‌های فرهنگی می‌توانند یکی از کارآمدترین و مؤثرترین راهکار برای مقابله باشند.

کانون‌های فرهنگی مساجد شبیخون فرهنگی دشمنان را بر هم می زند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم گرامیداشت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به مناسبت بیست و دومین سالگرد تاسیس در تالار اهل‌بیت ، اظهارداشت: مساجد در فرهنگ ناب اسلامی نه تنها مکان مقدس برای عبادت و بندگی بوده بلکه جایگاهی مهم برای رسیدگی به امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

وی بیان کرد: امروز مساجد به لحاظ ساختاری و عملکردی که دارند به عنوان بهترین زیرساخت فرهنگی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: چنانچه بتوانیم از این زیرساخت مناسب فرهنگی در عرصه اجتماع در راستای خنثی‌سازی هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان استفاده کنیم، موفق به تحقق توسعه فرهنگی شده‌ایم.

وی افزود: امروز دشمنان متوجه نقش اصلی و اساسی مساجد در اجتماع شده و با القا شبهات و شبه‌افکنی‌ها در بین نسل جوان سعی در جداسازی جوان از این سنگر مهم (مساجد) برآمده است.

زرگرپور با اشاره به نقش مهم مساجد و کانون‌های فرهنگی در تربیت نسل جوان گفت: دشمن درصدد برآمده که زمینه لازم برای کم‌رنگ کردن حضور جوانان را در این مراکز فرهنگی و مساجد فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: تاسیس و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در 22 سال گذشته فضایی جدید در عرصه فرهنگی مساجد ایجاد کرد که باید از تمام طرفیت به وجود آمده به نفع انقلاب اسلامی بهره برد.

استاندار اصفهان ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند زمینه‌ساز فرهنگ و هنر دینی و ارزش‌های اسلامی و اصیل در میان نسل جوان و جامعه شوند و آنها را در مقابل توطئه دشمنان و بدخواهان بیمه کنند و در شرایط کنونی که دشمن از طریق شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نسل جوان را نشانه رفته است، کانون‌های فرهنگی می‌توانند یکی از کارآمدترین و مؤثرترین راهکار برای مقابله باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.