۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 272129

قدس آنلاین یزد - فرماندار مهریز گفت: بحران کم آبی در این شهرستان جدی است و مردم باید با صرفه جویی و استفاده از بهینه منابع موجود از قطعی آب جلوگیری کنند

 بحران کم آبی درمهریز جدی است

 گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد رستگاری در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت : مصرف بی رویه آب بخاطر منابع موجود موجب مشکل برای مردم می شود .

وی افزود: در سال آتی جلسات مستمر ستاد بحران آب در شهرستان برگزار خواهد شد و کلیه اصناف بویژه مشاغل دارای مصرف زیاد آب ، مهمانپذیرها و اماکن اقامتی، دانشگاهها و غیره ملزم به کاهش مصرف اب خواهند شد.

فرماندار مهریز در ادامه به شهرداری مهریز نیز بر لزوم جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شهری و لزوم مرمت شبکه هاو تجهیزات مربوطه هشدار داد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • melat IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    نيروگاه اتمي علاوه بر توليد برق ، فوايد و كاربردهاي ديگري نيز دارد كه از جمله شيرين‌سازي آب شور دريا است. مي توان به هر واحد نيروگاه اتمي هزار مگاواتي، يك واحد شيرين‌سازي آب شور به ظرفيت صد هزار متر مكعب در روز متصل كرد و آب شور از دريا به وسيله پمپ به واحد شيرين-سازي آب شور هدايت كرد. در اين واحد، از حرارت توليد شده به وسيله راكتور براي تقطير كردن آب استفاده مي‌شود. آب تقطيرشده پس از طي مراحلي به‌آب آشاميدني تبديل مي‌شود. مايعات زايد دوباره به دريا برگردانده شده،و آب آشاميدني وارد شبكه توزيع مي گردد. در ژاپن 8 راكتور هسته‌اي در امر نمك‌زدايي فعالیت می‌کنند. اين كارخانه‌ها منبع تولید مقادیر عظيمي از آب شيرين در جزیر ه ژاپن هستند. بزرگترين واحد تبخيري اب جهان با ظرفيت 450000 مترمكعب در روز در عربستان سعودي نصب شده است و بزرگترين واحد فيلتري جهان با ظرفيت 300000 مترمكعب در روز در سرزمین های اشغالی فلسطین نصب شده. در كشور ما ايران نيز در اين راه گامهايي برداشته شده و در قرارداد اوليه ساخت نيروگاه اتمي بوشهر راه اندازي آب شيرين كن به ظرفيت 100هزار متر مكعب آب در روز پيش بيني شده بود اما با تغييراتي ميزان حجم توليد آب شيرين كن به 10 هزار متر مكعب كاهش يافته است. ولی تاکنون خروجی آب در حد صفر بوده و اقدام موثر اجرایی صورت نگرفته است !!!