نخست‌وزیر لهستان گفت، روسیه به منظور تحت فشار گذاشتن رهبران اتحادیه اروپا که قصد دارند تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کنند، اقدامات نظامی‌اش را افزایش داده است.

لهستان: روسیه با رزمایش‌هایش به دنبال اعمال فشار به اتحادیه اروپا است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه دستور برگزاری رزمایش نظامی گسترده‌ از جمله استقرار حدود 40 هزار نیرو در منطقه شمالگان را صادر کرد.

وی همچنین سامانه‌های موشکی "اسکندر- ام" را در کالیننگراد که هم مرز با کشورهای عضو ناتو همچون لیتوانی و لهستان است، مستقر کرده و بخش‌های هوابرد در نزدیکی مرز با استونی و لتونی را به حالت آماده باش درآورد.

"اوا کوپاچ"، نخست‌وزیر لهستان به خبرنگاران در ورشو گفت: روسیه چنین اقداماتی را در آستانه نشست آتی اتحادیه اروپا در 20 – 19 مارس (29 -28 اسفند) سال جاری میلادی انجام می‌دهد تا تصمیم‌های شورای اروپا را در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو تحت تاثیر قرار دهد.

پیشرفت در اجرای توافقنامه آتش بس "مینسک 2" میان نیروهای دولت کی‌یف و جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین یکی از عوامل تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز در تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم‌ها علیه مسکو خواهد بود.

همزمان با کشته شدن یکی از شبه‌نظامیان حامی دولت کی‌یف در درگیری‌های شرق اوکراین، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری این کشور روز یکشنبه این توافق صلح با جدایی طلبان حامی روسیه را به عنوان "ناکارآمد" محکوم کرد.

کشورهای غربی معتقدند مسکو اقدامات جدایی‌طلبان در اوکراین را رهبری می‌کند؛ مساله‌ای که کرملین با قاطعیت آن را رد می‌کند.

کوپاچ گفت: ما متوجه افزایش فعالیت‌ها در دریای بالتیک و حریم هوایی منطقه بالتیک شده‌ایم اما هنوز دلیلی برای اعلام زنگ خطر وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.