به گفته مسئولان امردر حالی بیش از نیمی از این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شد که ساخت پروژه‌های مشابه به 6 ماه زمان نیاز دارد. اما با عزم مدیریت شهری و همت جهادی مسئولان، مراحل تکمیل پروژه در کمتر از 2 ماه به پایان رسید.

اتمام 53 درصد باقی‌مانده از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام، طی 53 روز

مراحل تکمیل 53 درصد باقی مانده از پروژه‌ احداث تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام(چهارراه مقدم طبرسی) در عرض 53 روز به پایان رسید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، پروژه غیرهمسطح شهید گمنام در آستانه بهار 94 و همزمان با ورود میلیونی زائران نوروزی به مشهد، زیر بار ترافیک خواهد رفت. این پروژه از دی ماه سال91 استارت خورد اما به دلیل بروز مشکلاتی در تحصیل حریم زمین شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، روند احداث آن برای 2 سال متوقف شد.
توقف این پروژه که در لبه یکی از مهمترین ورودی‌های حرم مطهر رضوی واقع شده بود، باعث شد زائران، عابران و ساکنان محدوده چهارراه مقدم طبرسی هر روز را درخاک و دود و ترافیک‌های سنگین سپری کنند. اما پس از انتخاب سید صولت مرتضوی به عنوان شهردار مشهد و با ورود جدی وی به ماجرای تحصیل حریم نفتی‌ها، روند کار جان تازه‌ای گرفت و بازار رایزنی‌ مدیریت شهری با مسئولان شرکت نفت حسابی داغ شد. بالاخره نیز در بیست و دوم دی‌ماه با توافقات حاصل شده مقرر شد انبار شرکت نفت به شهرداری مشهد واگذار شود تا در اختیار پروژه قرار گیرد.
البته هیچ وقت از جزئیات جلسه‌ای که به توافق منجر شد، چیزی به بیرون درز نکرد. اما فردای اعلام این خبر کار لودرها و ماشین‌آلات سنگین در چهارراه مقدم طبرسی اوج گرفت و با آغاز تخریب ساختمان و انبار شرکت نفت از بیست وهفتم دی‌ماه سال جاری، ساخت تقاطع جان تازه‌ای گرفت. این درحالی بود که تا قبل از توافق مذکور و در طی 2 سال گذشته، پروژه تنها 47 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
تخریب ساختمان مدت 10 شبانه روز ادامه داشت و در این مدت 3 شیفت کاری فعالیت داشتند. به دنبال آزادسازی زمین شرکت نفت مراحل تکمیل پروژه از جمله اجرای کامل رمپ شرقی، اجرای دیوار جداکننده محدوده طرح و راه‌آهن، اجرای کامل کنارگذرهای پروژه، اجرای کامل راستگرد طبرسی به کامیاب، اجرای کامل راستگرد کامیاب به طبرسی، اجرای کامل راستگرد وحدت به طبرسی، اجرای کامل شبکه جمع‎آوری آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی محدوده پروژه، اجرای کامل فضای سبز و اجرای کامل نورپردازی دیوارهای رمپ‌ها و شبکه روشنایی به سرعت دنبال شد و هم اکنون و پس از گذشت 53 روز پرکار، پروژه تکمیل و پایان هفته با حضور مردم و مسئولان بهره‌برداری خواهد شد.
برای ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام 850 میلیارد ریال هزینه شده و 20 میلیارد ریال هزینه جابه‌جایی تاسیسات و 700 میلیارد ریال هزینه تملک و تحصیل حریم است. این پروژه محل تلاقی شهرداری‌های مناطق 3، 4 و ثامن است و مساحت کل عرصه عملیاتی آن حدود 10 هکتار است. برای ساخت این پروژه تحصیل حریم‌های متعددی به ابعاد 13هزار و 203 متر با هزینه‌ای بالغ بر هفتصد میلیارد ریال صورت گرفت که از آن جمله می‎توان به تحصیل حریم ساختمان و انبار شرکت نفت به متراژ10هزار و 200متر، اراضی راه‌آهن به متراژ 1319متر، محوطه دبیرستان به متراژ 796 متر، بازار ارزاق عمومی به متراژ 750 متر و املاک تجاری و مسکونی به متراژ 138متر اشاره کرد.
به گفته مسئولان امر، در حالی بیش از نیمی از این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شد که ساخت پروژه‌های مشابه به 6 ماه زمان نیاز دارد. اما با عزم مدیریت شهری و همت جهادی مسئولان، مراحل تکمیل پروژه در کمتر از 2 ماه به پایان رسید.
امید است افتتاح این پروژه برگ زرین دیگری باشد بر دفتر خدمت‌گذاری مدیریت شهری که پیشکش امام هشتم (ع)، زائران ایشان و مجاورانشان باد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.