دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در پیامی به لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور به نمایندگی از دولت و ملت ایران درگذشت لی کوآن یو، بنیانگذار سنگاپور نوین و پدر نخست وزیر فعلی این دولت – شهر را تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس جمهور ایران به نخست وزیر سنگاپور

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران در این پیام، لی کوآن یو را یک رهبر الهام بخش دانست و نوشت: شجاعت، رهبریت و استقامت وی عامل مهمی در استقلال سنگاپور به عنوان یک دولت شهر و تبدیل آن به یک مرکز مالی مهم در شرق و جنوب شرقی آسیا است.

روحانی در این پیام با تاکید بر این که میراث رهبر سابق و بنیانگذار سنگاپور نوین هرگز فراموش نمی شود، با نخست وزیر سنگاپور و خانوداه وی برای درگذشت لی کوآن یو ابراز همدردی کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین آرزو کرد موفقیت های سنگاپور تداوم یابد.

این پیام تسلیت از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور به وزارت امور خارجه سنگاپور ارسال شده است.

لی کوآن یو که روز دوشنبه در سن 91 سالگی درگذشت، در سال های 1959 تا 1990 به عنوان نخستین نخست وزیر سنگاپور، نقش مهمی در تبدیل این کشور جنوب شرق آسیا از یک مستعمره به سمت استقلال و توسعه داشت.

لی هسین لونگ، سومین نخست وزیر سنگاپور که از سال 2004 تاکنون پست نخست وزیری را در اختیار دارد، پسر بزرگ لی کوآن یو است.

معمار سنگاپور نوین از اواسط بهمن ماه سال گذشته به علت ابتلا به ذات الریه در بیمارستان عمومی سنگاپور بستری شد و صبح روز گذشته در سن 91 سالگی درگذشت.

پس از مرگ نخستین نخست وزیر سنگاپور هفت روز در این کشور عزای عمومی اعلام و پرچم سنگاپور در ساختمان های دولتی و غیردولتی نیمه برافراشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.