قدس آنلاین - زهره صداقت: ماموریت شکار سیارک توسط ناسا، آماده سازی بستر سفر به مریخ است.

آماده سازی بستر سفر به مریخ با شکار سیارک توسط ناسا

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ناسا سرانجام برای ماموریت شکار سیارک (ARM)، برآوردی را ارئه کرده است، که دو گزینه دارد.

گزینه ی دوم جدا کردن قسمتی از این سیارک برای انجام آزمایشات است. اما گزینه ی اول که هیجان انگیزتر است، گرفتن کل این سیارک است.

ناسا تصمیم گرفته است که گزینه ی اول را انتخاب کرده و این را یک چالش بزرگ برای تست فناوری های جدید سرنشین دار به مریخ می داند.

در این پروژه به جای استفاده از سوخت های رایج، از انرژی خورشید برای نیروی محرک استفاده خواهد شد تا در هزینه های انرژی صرفه جویی شود.

ناسا هدف خود را سال 2019 (یک سال قبل از ارسال فضا پیما جهت ARM) برنامه ریزی کرده است و طبق این برنامه فضاپیما به سفری 400 روزه در حول این سیارک می پردازد و به جای اینکه از مواد منفجره یا سیستم های حفاری برای نمونه برداری استفاده کند، با بهره گیری از میدان گرانشی خود و تغییر مدار گرانشی سیارک، آن را در اختیار گرفته و یک بازوی روباتیک مشغول حفاری آن می شود.

در این اقدام 6 سال زمان لازم است تا نمونه ی آن برای زمین ارسال گردد.

ناسا اعلام کرده است که این ماموریت پایان ندارد و در اواسط 2020 احتمال ارسال یک موشک با دو نفر سرنشین و یک سفر 25 روزه برنامه ریزی شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.