قدس آنلاین - تبریز : عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز بر ایجاد نمایشگاه دائمی تولید و عرضه صنایع دستی در شهر تبریز تاکید کرد .

تریبونی که تبریز انتظار آن را برای معرفی خود میکشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، سعید محدث در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در محل فرهنگسرای نوروزی تبریز ضمن بیان این مطلب گفت: شهر تبریز با توجه به فرهنگ غنی و هنرهای ارزشمندی که داراست، به یک نمایشگاه قوی صنایع دستی و هنرهای سنتی برای معرفی هرچه بهتر و شایسته تر خود نیازمند است.
به گفته وی، توجه به صنایع دستی و تلاش برای احیا و گسترش این هنرهای ارزشمند می تواند موجب حرکت به سمت توسعه پایدار کشور را فراهم ساخته و با کمترین هزینه به اشتغال زایی یاری رساند.
محدث از حمایت شورای اسلامی شهر از فعالیتهای حوزه تولید و عرضه صنایع دستی در شهر تبریز خبر داد و گفت: امیدواریم با اقدامات زیربنایی زمینه لازم برای توسعه در این بخش حساس و رو به رشد را فراهم ساخته و به ثمربخشی تلاشهای فعالان صنایع دستی یاری رسانیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز توجه به امکانات آموزشی در زمینه فعالیتهای صنایع دستی را از دیگر پایه های توسعه این هنرها دانست و تصریح کرد: توجه به هنرهای سنتی و صنایع دستی زیربنایی و همه گیرتری مانند هنرهای چرمی، قالی بافی، تولید روسری های سنتی کلاقه ای و مانند اینها که در سطح استان از مقبولیت و گستردگی بیشتری برخوردارند می تواند به موفقیت تلاشهای صورت گرفته منجر شود.
محدث در پایان بازدید خود از نمایشگاه صنایع دستی نوروزی که به توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در محل ائل گلی تبریز برپا شده است، از غرفه صنایع دستی هنرمندان کم توان ذهنی آثار مختلفی را خریداری نمود و به گفتگو با هنرمندان حاضر در نمایشگاه و بازدیدکنندگان و مهمانان نوروزی تبریز در این مجموعه پرداخت.
گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی نوروزی مانند سالهای گذشته به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در محل پارک تفریحی تاریخی ائل گلی تبریز با حضور بیش از 30 غرفه از تولیدات فرهنگی، هنری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ابتدای سال جدید تا کنون برپا شده و میزبان گردشگران و مسافران نوروزی بوده است.
در این نمایشگاه که در محل پارکینگ ائل گلی تبریز برپا شده، غرفه هایی در معرفی فرهنگ، هنر و صنایع دستی عرضه شده است که بیشتر دربردارنده ویژگی های هویتی این خطه تاریخ ساز و فرهنگ پرور کشور است.
نمایشگاه نوروزانه میزبان غرفه های پوشاک سنتی، سوغات آذربایجان، منبت کاری، معرق کاری، سفال، ویترای، مشاوره خانوادگی بوده و توانسته توجه گردشگران نوروزی شهرمان را به خود جلب نماید.
سنگ های زینتی و قیمتی، کتاب و اقلام فرهنگی، همجوشی شیشه ای،  ترمه و پارچه های بافت صنعتی و فرش از دیگر غرفه های موجود در این فرهنگسرا به شمار می رود. در فرهنگسرای نوروزی همچنین، غرفه هایی برای نقاشی و گریم صورت کودکان برپا شده است تا محیطی برای کودکان در ایام نوروز فراهم نماید.
این نمایشگاه تا پایان هفته جاری و برگزاری مراسم جشن روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.