سینا حسینی : همزمان با امضای قرارداد همکاری برانکو ایوانکوویچ با باشگاه پرسپولیس در پایتخت تجاری ترکیه، این پرسش از سوی منتقدان باشگاه پرسپولیس مطرح شد که با وجود هزینه میلیاردی مدیریت این باشگاه برای انتخاب اعضای کادر فنی، چه ضرورتی داشت ...

 دایی، درخشان  وبرانکو گرانتر از کی‌روش!

 انتخابهای دم دستی برای مربیگری این تیم صورت گیرد، در صورتی که با وجود چنین هزینه ای، زمینه حضور مربیان نامدار تراز اول فوتبال جهان در این باشگاه وجود داشت.

شاید هواداران باشگاه پرسپولیس تصور کنند اتفاق خاصی روی نداده و یک تغییر کاملاً ساده در ترکیب کادر فنی تیم مورد علاقه‌شان صورت گرفته، اما بد نیست بدانید باشگاه پرسپولیس به همان مقدار که فدراسیون فوتبال بابت به خدمت گرفتن کارلوس کی‌روش برای یک سال هزینه کرده، تا به امروز پول خرج کرده است، در شرایطی که دایم مدیران این باشگاه از بی پولی ابراز نارضایتی می‌کنند.

یک آنالیز ساده نشان می‌دهد، مدیران باشگاه پرسپولیس تاکنون برای تنها کادر فنی خود رقمی حدود 6 میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه کرده‌اند، در حالی که اگر قرار به پرداخت چنین هزینه سرسام آور و هنگفتی بود، آنها می‌توانستند ابتدای فصل یک مربی نامدار جهانی را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.

مطمئنا هر هوادار بیرونی نسبت به درک این موضوع حساس می‌شود و کمی برایش غیر قابل قبول به نظر می‌رسد، اما ارقام پرداختی به مربیان برکنار شده و اعضای کادر فنی آنها و مربیان جدید نشان می‌دهد، چنین هزینه‌ای صورت گرفته، در شرایطی که ناله های بی پولی مدیران سرخپوشان هر روز رساتر از روز قبل به گوش هواداران می‌رسد.

مدیران باشگاه پرسپولیس در هفته های نخست رقابتهای لیگ برتر با برکناری علی دایی مجبور شدند رقمی نزدیک به سه میلیارد و صد میلیون تومان پرداخت کنند که از این مقدار دو میلیارد و صد میلیون تومان به سرمربی پرسپولیس رسید و نزدیک به یک میلیارد تومان بین اعضای کادر فنی تقسیم شد.

پس از آن کادر فنی حمید درخشان با هزینه بیش از یک و نیم میلیارد روی کار آمد که حالا با برکناری مسالمت آمیز این مربی و اعضای کادر فنی، مبلغی نزدیک به 500 میلیون تومان به درخشان پرداخت خواهد شد و بقیه آن میان اعضای کادر فنی او تقسیم می‌شود.

از آنجا که برانکو ایوانکوویچ مربی ارزان قیمتی نبود، پرسپولیسی‌ها مجبور شدند در کنار هزینه های هنگفت فراوان برای حضور وی در تهران، مبلغی حدود 750 هزار دلار به وی پرداخت کنند که به این مبلغ 160 میلیون تومان اضافه شده تا بدهی مالیاتی برانکو که پیش از این به وجود آمده بود، پرداخت شود. به جز این مبلغ حدود 400 هزار دلار نیز به دستیاران این مربی کروات پرداخت می‌شود که با احتساب قیمت دلار در شرایط کنونی، رقمی حدود  سه میلیارد و 900 میلیون تومان باید به این مبلغ اضافه شود.

مجموع اعداد و ارقام هزینه شده در باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن این سه گروه نشان می‌دهد، رقم پرداختی از رقم پرداختی فدراسیون فوتبال به سرمربی پرتغالی تیم ملی به مراتب بالاتر است، از این رو می‌توان به جرأت این مسأله را مطرح کرد که پرسپولیسی‌ها می‌توانستند با چنین هزینه‌ای موفقترین مربیان جهان را به خدمت بگیرند تا حداقل رتبه‌ای بهتر از نهمی جدول رده بندی به دست آورند و شانس کسب سهمیه آسیا را پیش روی خود ببینند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.