رئیس سازمان بسیج اظهار داشت: مذاکرات به هرجا که برسد، منطقه روز به روز برای صهیونیست ها نا امن تر خواهد شد و آمریکا به هدف خود که تسلیم کردن جمهوری اسلامی و از بین بردن مرجعیت انقلابی ایران است، نخواهد رسید.

آمریکا با اتهامات هسته‌ای به دنبال راه نفوذ به ایران و نجات صهیونیزم و آل سعود از محاصره است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش شهید نادر مهدوی در جمع فرماندهان نواحی و سپاه های استانی سراسر کشور طی سخنانی اظهار داشت: در گرد و غبار تحلیل های متفاوت و متناقض از آنچه در لوزان گذشت و تفسیرهای متفاوتی که از توافقات وجود دارد، برای کشف حقیقت باید به یک سوال جواب داد: چه چیزی قدرت های شیطانی بویژه امریکا را وادار به رفتارهای کاملا غیرمتعارف و بی سابقه نسبت به پرونده ی هسته ای ایران کرده است؟

وی افزود: وزیر خارجه امریکا 60 بار عرض اقیانوس اطلس را طی می کند، وزیر خارجه چند کشور بزرگ که خود را مالک دنیا می دانند و به سایر کشورها اهمیتی نمی دهند بارها و هر بار چند روز در شهرهای مختلف دنیا گرد هم می آیند تا با ایران گفتگو کنند. در این دوره از مذاکرات، همه کارها و ملاقات هایشان را تعطیل می کنند، نه روز در یک شهر اقامت می کنند، حتی یک ساعت آنجا را ترک نمی کنند، جلساتشان از شب تا صبح بی وقفه ادامه می یابد، مذاکرات را هشت و نیم ساعت بدون تنفس ادامه می دهند، رییس جمهور امریکا پیام نوروزی می دهد، در کاخ سفید سفره هفت سین می اندازد، شعر فارسی می خواند، مذاکرات را شخصا با ویدیوکنفرانس کنترل می کند، که چه بشود؟ و بعد از مذاکرات بلافاصله جلوی دوربین ها می آید، نتیجه کارش را پیروزی بزرگ می نامد و آن را جشن می گیرد. سران کشورهای مختلف را شخصاً تلفنی در جریان می گذارد آنها را برای گفتگو در مورد ادامه کار دعوت می کند و... که چه؟ این همه جنبش و هیاهو برای چیست؟

نقدی تاکید کرد: فقط یک عقب مانده ذهنی می تواند باور کند که همه این کارها برای این است که زمان احتمالی دستیابی ایران به بمب هسته ای را از سه ماه به یکسال افزایش یابد. اگر باور کنیم احتمال ضعیف ساخت چند بمب هسته ای محدود توسط ایران برای کشورهایی که هزاران بمب هسته ای دارند اینقدر اهمیت دارد و این تحرکات گسترده، دیپلماسی جهانی را به دنبال داشته است این یک طنز است و خودمان را مسخره کرده ایم.

رئیس سازمان بسیج گفت: قطعا این اقدامات بی سابقه در تاریخ دیپلماسی امریکا برای چنین هدف کم ارزشی نیست. اگر بمب اتم اینقدر مهم است چرا حتی یک درصد از چنین اقداماتی برای پاکستان و هند که در همین مدت بمب اتم ساختند و رسماً اعلام کردند نشد؟ چرا برای کره شمالی که در همین دوره، بمب هسته ای ساخت و با آزمایش موشک قاره پیما مکرراً امریکا را تهدید به حمله هسته ای کرد چنین اقداماتی و حتی چند درصد چنین اقداماتی نشد؟

وی ادامه داد: پاسخ این سوال ها روشن است، پای مساله ای بسیار فراتر از بمب هسته ای در میان است که اینطور قدرت های ظالم حاکم بر دنیا را به تکاپو وا داشته و خواب و خوراک را از آنها گرفته است. امروز دنیا شاهد تحولاتی بسیار شتابان است، تحولاتی که سمت و سوی اصلی آن پیشرفت انقلاب اسلامی، قدرت گرفتن ملت ها و انزوای روز افزون ابرقدرت ها، تنگ شدن حلقه محاصره صهیونیست ها چه از نوع یهودی، اسراییلی و چه از نوع وهابی، تکفیری است. جغرافیای سیاسی جهان در حال تغییرات عظیم و گسترده است. ایران اسلامی در این فرایند از آن رو مهم و تعیین کننده است که کانون الهام بخش همه این حرکت ها و تحولات است.

نقدی گفت:‌ آنچه مساله را مهم کرده و اینطور شیطان بزرگ و اذنابش را به تکاپو انداخته مهار این کانون قدرت الهی و مردمی است؛ قدرتی که امروز جهانی شده است. یک قدرت واقعی، متکی به خدا و برآمده از مردم که قدرت های پوشالی از آن هراسانند. آیا این قدرت را می شود با حمله نظامی متوقف کرد؟ تجربه هشت سال دفاع مقدس و تجربه های لبنان و فلسطین و عراق به آنها فهمانده قدرتی که به خدا متکی و به پشتوانه بی انتهای مردمی پشتگرم است را نمی توان از حمله نظامی ترساند. بویژه آنکه وضع وخیم اقتصادی و شکاف عمیق اجتماعی و بروز ناتوانی ارتش امریکا در جنگ های اخیر اساساً یک درصد احتمال موفقیت در تهاجم نظامی را هم به آنها نمی دهد.

رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: آیا می شود این قدرت را با نفوذ سیاسی و استحاله فرهنگی از بین برد؟ امریکایی ها این کار را شروع و توفیقاتی هم کسب کرده اند ولی فرهنگ عمیق و پدیده هایی مثل فرهنگ حسینی (ع) و عاشورا و مهدویت و رمضان و... امکان توفیق در کوتاه مدت را نمی دهد. و با وجود جنگ فرهنگی گسترده به نتیجه رسیدن آنها نیازمند زمان طولانی است که تا آن موقع اگر شرایط جهان با این روند پیش رود دیگر موجودیت آنها نخواهد بود تا از نتیجه ی این تهاجم فرهنگی بهره ببرد.

نقدی تاکید کرد: لذا امریکا تنها حربه کوتاه مدت را فشار اقتصادی می بیند و حاضر نیست به سادگی این اهرم خود را از دست بدهد. همه دیدیم با وجود امتیازاتی که در لوزان گرفته اند هنوز چند ساعت از توافقات نگذشته، صریحا زیر تعهداتی که داده اند می زنند و مقامات امریکایی برای دروغگویی و تغییر مفاد توافقات بر هم پیشی می گیرند. هدف آنها از همه این بازی ها این است که ایران اسلامی را به ذلت و تسلیم وادارند و این مرجعیتی را که امروز به خاطر صلابت در مقابل زورگویان پیدا کرده است از بین ببرند. آنها می خواهند راه نفوذی به درون انقلاب بیابند و مسیر را برای تفرقه افکنی سیاسی و شکاف قومی و مذهبی در کشور هموار کرده و انقلابی را که امروز تکیه گاه تحول عظیم منطقه و جهان است، متوقف کنند.

وی در پایان اظهار داشت: آنها می‌خواهند با نفوذ در خلال مذاکرات هسته ای صهیونیست ها و آل سعود را از محاصره نجات دهند ولی همانطور که امام خامنه ای فرمودند «این مذاکرات به هرجا ختم بشود، توافق بشود یا نشود، منطقه روز به روز برای صهیونیست ها نا امن تر خواهد شد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.