سینا حسینی : به همان میزان که در سیزدهم فروردین ماه همه نگاه ها به لوزان سوئیس دوخته شده بود دیروز تمام توجه ها به بن بست سیزدهم سئول جنوبی معطوف شده بود تا سرنوشت کارلوس کی روش  روشن شود.

«کی روش» فعلاً ماندنی شد

پس از نزدیک به 7 ساعت مذاکره فرسایشی و طاقت فرسا پشت درهای بسته شرکت کنندگان در حالی که لبخند بر لب داشتند اتاق علی کفاشیان در طبقه چهارم ساختمان فدراسیون فوتبال را ترک کردند تا موجی از امیدواری در جامعه به وجود آید که فوتبال ایران با بحرانی خودساخته رو به رو نخواهد شد.

هرچند در جریان برگزاری نشست سه جانبه کفاشیان، کی روش و نماینده وزارت ورزش خبری رسمی به بیرون درز پیدا نکرد اما اخبار غیر رسمی نشان می داد طرف پرتغالی برای گرفتن امتیازهای مورد نظر خود پافشاری فوق العاده ای به خرج داده است.

طرف ایرانی هم توقعات خود را به صورت هدفمند اعلام کرده و تاکید داشته تا جایی که بتواند مشکلات پیش روی کی روش را برطرف خواهد ساخت اما تضمینی برای برآورده شدن تمامی توقعات کی روش نخواهد داد.

گفته می شود در این نشست اما نکات تامل برانگیز دیگری هم از سوی کارلوس کی روش مطرح شده اما طرف ایرانی هیچ یک از این موارد را نپذیرفته است.

در جریان مذاکرات شایعه ای دهان به دهان بین خبرنگاران مقابل فدراسیون پیچید که کی روش اعلام کرده باید تمامی نفرات کادر فنی را خودش انتخاب کند و فدراسیون حق تحمیل هیچ فردی به وی را ندارد از طرفی وی باید اختیار انتخاب اسپانسر تیم ملی را نیز داشته باشد.

به جز این درخواست ها موارد دیگری نیز از سوی کی روش مطرح شد که گفته می شود اختصاص دادن یک هواپیمای ویژه برای تیم ملی، زمین مناسب برای تمرینات و همچنین قرارداد با اسپانسرهای درجه یک موجود در ورزش برای البسه تیم ملی مانند نایک و آدیداس و فسخ قرارداد با آل اشپورت از آن موارد بوده است.

اما برابر انتظار کفاشیان در حضورنماینده وزیر پس از شنیدن شرط و شروط کی روش  زیر بار این شروط نرفته و تنها برخی موارد را پذیرفته اما مشخصا موضوع انتخاب اسپانسر تیم ملی و تغییر قرارداد البسه تیم ملی را نپذیرفته و تاکید کرده تنها مسائلی که ارتباط با حوزه فنی دارد از سوی وی پذیرفته است در غیر این صورت هیچ یک از موارد با سیاست های هیات رئیسه و فدراسیون فوتبال همخوانی ندارد.

اما گفته می شود عملکرد حسنی خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز در جریان مذاکرات بسیار تاثیرگذار بوده است، به نوعی که وی هرگاه طرفین به سمت تنش گام برمی داشتند هر دو را به آرامش در جریان مذاکره دعوت می کرده تا مشکلی به وجود نیاید.

گفته می شود وزارت ورزش در دعوای بین کی روش و کفاشیان ترجیح می‌دهد طرف کی روش باشد چون دلخوری وزیر هم بیشتر از کفاشیان و سیستم مدیریتی فدراسیون فوتبال است و حالا که قرار است کی روش بماند، شاید وزارت تلاش کند کفاشیان در مجمع اردیبهشت‌ماه از فدراسیون برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 2
    پول هنگفتی میگیردولی خیلی ها هستند نان شب ندارند
  • محمد مهرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    چرا که نه اول آسیا هستیم حتی به مالدیو و افغانستان ببازیم بازم اول آسیا هستیم