دریافت کننده تیم ملی والیبال گفت: پوشیدن پیراهن تیم ملی مسئولیت بسیار سنگینی دارد وهمه ملی پوشان باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

فیاضی: پوشیدن پیراهن تیم ملی والیبال مسئولیت سنگینی به همراه دارد

پوریا فیاضی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سطح فنی والیبال ایران در چند سال گذشته به گونه ای افزایش یافته است که در حال حاضر مردم به این رشته ورزشی نگاه متفاوتی دارند. به همین دلیل پوشیدن لباس تیم ملی وظیفه سنگینی بر دوش بازیکنان است .

وی خاطرنشان کرد: ملی پوشان والیبال در زمان پیروزی و یا شکست باید جوابگوی احساسات مردم باشند و اینگونه نیست که اگر تیم در دیداری مغلوب شود، تنها تلخی شکست آنان را رنج دهد.

دریافت کننده تیم ملی والیبال که از 15 فروردین ماه در اردوی آمادگی این تیم به سر می برد، در پاسخ به این سئوال که آیا ملی پوشان والیبال حقوق دریافت می کنند؟ گفت: از وقتی از تیم باشگاهی خود جدا می شویم تا زمانی که دوباره به لیگ برمی گردیم، هیچ حقوقی از فدراسیون دریافت نمی کنیم. اما اگر نتایج خوبی کسب کنیم معمولا پاداش هایی از سوی وزارت ورزش و جوانان و یا دولت برای بازیکنان در نظر گرفته می شود.

فیاضی در پاسخ به این سئوال که اگر بازیکنان حقوق دریافت نکنند، چه انگیزه ای برای حضور در تیم ملی دارند، گفت: لباس تیم ملی شهرت، افتخار و ارزشی خاصی دارد که شاید حقوق و مزایا نتواند این شرایط را برای یک بازیکن مهیا کند. البته وقتی در تیم ملی حضور داشته باشی، با بهترین بازیکنان و کادر فنی تمرین و با بهترین های جهان مسابقه خواهی داد که تجربه این رقابت ها به راحتی به دست نمی آید.

وی ادامه داد: پس از حضور در تیم ملی، کیفیت کار بازیکنان مانند قبل از حضور نیست و باشگاه برای جذب آنان پیشنهادهایی به مراتب بهتر خواهد داد.

فیاضی درمورد تجربه های خوب حضور در تیم ملی والیبال گفت: یکی از نکات مهم و خوب تیم ملی والیبال کمک بازیکنان با تجربه ها به جوانان در همه زمینه هاست تا آنان مشکل پیدا نکنند. بالاخره جوانان زودتر عصبانی، دلتنگ، شاد و ناراحت می شوند و باید با آنان کمک کرد تا شرایط سخت مسابقات را تحمل کنند.

وی تاکید کرد: والیبال یک ورزش گروهی است و حداقل 12 بازیکن باید با هم کار کنند تا تیم موفق شود، همچنین باید با کادر فنی نیز در ارتباط باشیم. بنابر این مهمترین عامل پیوند دهنده در تیم، سرپرست و یا مدیر تیم است. در تیم ملی والیبال ایران نیز امیرخوش خبر سرپرست تیم نقش مهمی در ایجاد ارتباطات خوب بین بازیکنان با یکدیگر و با کادر فنی بر عهده دارد.

دریافت کننده تیم ملی والیبال گفت: نتایج عملکرد تیم ملی والیبال در سال گذشته (قهرمانی در بازی های آسیایی، رتبه چهارم لیگ جهانی و مقام ششم جهان) گواهی بر وجود این ادعا است که زنجیره ارتباطات بین تیم ملی والیبال خیلی خوب بوده است.

وی تاکید کرد: زندگی کردن در شرایط استرس مسابقات، دوری از خانواده، سفرهای متوالی و خسته کننده، بسیار سخت است و اگر برنامه ریزی خاصی برای این شرایط نباشد، حتما تیم به مشکل برمی خورد . در سال گذشته که اعضای تیم ملی والیبال 50 روز از خانواده دور بودند، سرپرست تیم ، مدیریت بسیار خوبی در این زمینه داشت. سرمربی تیم ملی والیبال ایران خارجی است و با شرایط ایرانیان از نظر روحی و روانی آشنا نیست و تنها کسی که می تواند در این شرایط سخت آنان را درک کند، یک ایرانی است و به همین دلیل نقش سرپرست تیم ملی اهمیت زیادی دارد.

فیاضی در پایان گفت: مردم ایران یقین داشته باشند که بازیکنان تیم ملی والیبال تمام تلاش خود را خواهند کرد که دو باره باعث سرافرازی و شادی آنان شوند.

تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2015 با تیم های آمریکا، روسیه و لهستان همگروه است و روزهای نهم و دهم خردادماه در نخستین دیدارهای خود به مصاف آمریکا در شهر لس آنجلس این کشور می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.