رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی کشور با اشاره به اینکه ۹۶ درصد هزینه‌های دندانپزشکی را مردم از جیب می‌پردازند، گفت: در سال‌های گذشته حمایت بیمه‌ها در دندانپزشکی کمترین بود. بنابراین مشارکت عملیاتی بیمه‌های پایه و تکمیلی لازم است.

۹۶ درصد هزینه‌های دندانپزشکی را مردم از جیب می‌پردازند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی در مراسم طرح سلامت دهان و دندان با درخواست از وزیر بهداشت برای تغییر روز دندانپزشکی از 23 فروردین به روز دیگری که تاکنون 4 پیشنهاد نیز ارائه شده است ولی نیاز به کمک رئیس جمهور و وزیر بهداشت برای تصویب در شورای انقلاب فرهنگی دارد، اظهار داشت: متاسفانه پرداخت از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی بالغ بر 95 تا 96 درصد است. یعنی مردم این پول را باید از جیب خود بپردازند.

رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی کشور عنوان کرد: در سال‌های گذشته حمایت بیمه‌ها در حوزه دندانپزشکی کمترین بود. بنابراین مشارکت عملیاتی بیمه‌های پایه و تکمیلی در این باره بسیار لازم است. بنابراین باید جلسات جدید شورای بیمه با شیب منظم‌تری به این مسائل بپردازد.

زالی خاطرنشان کرد: رشته دندانپزشکی بسیار فرسایشی است و بسیاری از دندانپزشکان کشور دچار مشکل اسکلتی شدند. از طرفی دیگر مشکلات عوارض شهرداری و تعرفه‌ای نیز آنان را می‌رنجاند.

رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد که در طرح تحول سلامت باید به صورتی عمل شود تا به بخش‌های خصوصی نیز توجه شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.