۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کد خبر: 276103

قدس انلاین: بنا به گفتار ائمه اطهار (ع) با انجام اموری می توان از شر شیطان و وسوسه های او در امان بود.

چگونه از شر شیطان و یارانش محفوظ بمانیم؟

به گزارش قدس انلاین، در این باره از امام باقر (ع) روایت شده است: هر کس سوره لقمان را هر شب بخواند خداوند سی ملک را برای او می گمارد که تا صبح او را از شر شیطان و یارانش حفظ نمایند و اگر در روز بخواند آن را تا غروب از شر شیطان و یارانش حفظش می نمایند.

علاوه بر این سهل بن سعد می گوید: رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند: برای هر چیزی قلّه ای است و قلّه ی قرآن سوره بقره است. در هر خانه ای که خوانده شود اگر در روز باشد تا سه روز شیطان وارد آن خانه نخواهد شد و اگر شب باشد تا سه شب از داخل شدن شیطان به آنجا در امانند. همچنین جابربن عبدالله انصاری روایت کرده است که حضرت رسول (ص) بیان داشتند: هر کس سه آیه ی اول سوره انعام را بخواند خداوند چهل هزار فرشته موکّل او می سازد که مثل عبادت ایشان را تا روز قیامت برایش بنویسد و فرشته ای از آسمان هفتم با عصایی آهنی نازل می شود و هر گاه شیطان بخواهد در دلش وسوسه ای بکند با آن عصا بر سرش می کوبد؛ ونیز پیامبر (ص) در جایی دیگر فرموده اند: هر کس سوره اعراف را بخواند خداوند میان او و شیطان پرده ای قرار می دهد و روز قیامت حضرت آدم (ع) شفیع اوست.

در همین راستا پیامبر بزرگ اسلام (ص) بین داشته اند: آیا خبر دهم شما را به چیزی که اگر آن را انجام دهید شیطان از شما دور می شود، دوری مشرق از مغرب؟ گفتند: بله. فرمودند: روزه روی شیطان را سیاه می کند و صدقه کمرش را می شکند و محبت در راه خدا و همکاری در کار نیک دنباله اش را قطع می نماید و استغفار رگ حیاتش را می بُرَد و هر چیزی زکاتی دارد زکات بدن ها هم روزه است.

منابع:

1-ترجمه تفسیر مجمع البیان، ج1: 54؛ ج8: 4؛ ج9: 41؛ ج19: 157.

2-موسوی اصفهانی، مکیال المکارم، ج1: 375.

*سیدعباس میری، شیطان کیست و چه می کند؟: 118-120.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.