معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون 390 خوشه صنعتی در استان‌های کشور شناسایی شده است.

شناسایی 390 خوشه صنعتی در کشور/ لزوم تعیین مشوق‌های صادراتی
 
خبرگزاری فارس: شناسایی 390 خوشه صنعتی در کشور/ لزوم تعیین مشوق‌های صادراتی
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد علی سید ابریشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان صنعتی خراسان شمالی در شهرک صنعتی بیدک اظهار کرد:  از مجموع خوشه‌های صنعتی شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی 84 مورد تاکنون در استان‌ها عملیاتی و فعال شده است

وی با بیان اینکه هم افزایی در تمامی بخش‌ها از قبیل  تامین مواد اولیه، شبکه حمل و نقل، تامین بازار و کیفی سازی تولیدات صنایع کوچک از اهداف خوشه‌های صنعتی است گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اهمیت خوشه‌های صنعتی اهتمام دارد.

× لزوم تعیین مشوق‌های صادراتی برای فعالان صادراتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تعیین مشوق‌های صادراتی برای فعالان صادراتی از سوی دولت هم تاکید کرد.

وی بیان داشت: هم اکنون بخش زیادی از صادرات به خارج از کشور مربوط به محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت: اعمال مشوق‌های صادراتی نقش مهمی در تقویت صادرات داشته که امیدواریم دولت امسال به این مسئله توجه کند.

× سطح مبادلات تجاری با ترکیه باید به 30 میلیارد دلار برسد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر اخیر اردغان به کشورمان و برگزاری نشست‌هایی برای افزایش سطح مبادلات گفت: با توجه به سطح ارتباطات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه باید سطح مبادلات تجاری به سقف 30 میلیارد دلار برسد.

وی تصریح کرد: سطح مبادلات تجاری با ترکیه بر اساس توافقات نشست اخیر 13 میلیون دلار بوده که امیدواریم در آینده این سطح به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: اراده لازم برای افزایش سطح مبادلات تجاری در طرفین وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.