قدس آنلاین : معاون اقتصادي و رئيس سازمان سرمايه‌گذاري‌ و مشارکت‌های شهرداري مشهد از سرمايه‌گذاري 2000 میلیارد تومانی شهرداري مشهد در زمينه پروژه‌های زیر‌ساختی در سال جاری خبر داد.

ارواق مشارکت خط دو قطار شهری مشهد  اردیبهشت به فروش می رسد/ سرمایه‌گذاری 2000 میلیاردی در پروژه‌های زیرساختی سال جاری

 محمدرضا مزجي امروز چهارشنبه 26 فروردین‌ماه در نشست خبري  از سرمایه گذاری 11 میلیاردی تومانی برای ساماندهی حاشیه شهر خبر داد. 

او اظهار داشت: شهرداري مشهد توجه ویژه‌ای به پروژه‌های زیرساختی  دارد و در این زمینه در سال جاری 2000 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري خواهد كرد.

مهندس مزجی با عنوان اینکه بودجه شهرداری مشهد در سال گذشته سه هزار و 300 میلیارد تومان بود که 84 درصد از آن محقق شد، در خصوص بودجه اين معاونت در سال جاری گفت: خوشبختانه با توجه به اعتماد شوراي اسلامي شهر مشهد به اين معاونت، اعتباري بالغ بر 6 هزار و 200 ميليارد تومان براي بودجه اين معاونت مصوب شده است كه اميدواريم بخش اعظمی از آن امسال محقق شود.

وي تصريح كرد: اين معاونت در سال جاري در 18 پروژه سرمايه‌گذاري و مشاركت، 49 پروژه بافت فرسوده آبكوه، 28 پروژه در محور حر عاملي، 13 پروژه در ميدان شهدا، 11 پروژه در منطقه ثامن و 6 پروژه در زمينه مديريت انتقال پادگان‌ها فعاليت خواهد كرد.

مزجی از افتتاح تالار معاملات و سرمايه‌گذاري شهرداري مشهد تا اواخر ارديبهشت یا  حداکثر اواخر خرداد سال جاری خبر داد .و تصریح کرد که در اين زمينه اقدامات بسيار موثري انجام شده است.

معاون اقتصادي و رئيس سازمان سرمايه‌گذاري‌ و مشارکت‌های شهرداري مشهد  همچنین از ورود این معاونت به توافق بزرگي تا سقف 1000 ميليارد تومان با يك شركت خصوصی در زمينه ساخت و ساز مسكن، فضاهاي اقامتي و هتل خبر داد.

وي با تاکید بر توسعه سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي تصریح کرد: در اين زمينه زيرساخت‌هاي لازم انجام شده و توافقات ابتدايي با وزارت اقتصاد و دارايي و وزارت نفت حاصل شده است از همین رو اميد است تا آينده نزديك به توافقات بزرگي در زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي و صادرات غير نفتي دست یابیم.

مزجي تاكيد كرد: آن دسته ازسرمايه‌گذاري‌ها كه در سال 93 پيشرفت خوبي نداشته است مورد بازنگري جدي قرار گرفته , اما خوشبختانه اكنون پروژه‌هاي مشاركتي شهرداري مشهد 100 درصد افزايش يافته است.

معاون اقتصادي و رئيس سازمان سرمايه‌گذاري‌ و مشارکت‌های شهرداري مشهد خاطرنشان كرد: اين معاونت در صدد بهبود و توسعه بستر مناسب براي فعاليت و مشاركت بانوان در سرمايه‌گذاري‌هاي شهرداري مشهد است.

علاوه بر این مزجی با عنوان اينكه اولین مرحله انتشار اوراق مشاركت خط دو قطارشهري مشهد اواخر اسفند انجام شد، گفت: شهرداري مشهد موفق شد در دور اول فروش اوراق مشاركت خط دو قطار شهري مشهد اعتباري بالغ بر 16 ميليارد تومان به فروش برساند.

وی اضافه كرد: شهرداري مشهد در دور دوم فروش اوراق مشاركت خط دو قطار شهري مشهد كه در ارديبهشت‌ماه سال جاري خواهد بود سعي دارد حداقل 300 ميليارد تومان از اوراق را به فروش برساند تا بدین طريق از كمك بلاعوض دولت بهره‌مند شود.

مزجي تاکید كرد:  شهرداري مشهد صرفا در صورتی میتواند  از كمك بلاعوض 50 درصدی دولت در ساخت و احداث خط دو قطار شهري مشهد بهره‌مند شود که حداقل 50 درصد از مبلغ اوراق مشاركت خط دو قطارشهري مشهد را به فروش برساند در غير اين صورت هيچ گونه كمكي از سوي دولت نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا شهرداری می‌تواند در مرحله دوم انتشار اوراق مبلغ قابل قبولی را به فروش برساند، ادامه داد: بسياري از ادارات كل، تشكل‌هاي فني _ مهندسي و تشكل های اقتصادي نسبت به پيش فروش اين اوراق  اقدام كرده‌اند و از اين رو پيش‌بيني می شود در اين مرحله اعتبار بيشتري از اوراق خط دو قطار شهري به فروش برسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.