قدس آنلاین _ راحله ندافی مقدم_ رایزن بازرگانی ایران در امارات گفت: کشور امارات چهارمین شریک تجاری خراسان رضوی است وبا ایران به عنوان یک کشورهدف صادراتی کارمی کند. از این رو برای حفظ این روابط مشترک هرفرایند و برنامه ای که بتواند آن را توسعه دهد قطعا موثر خواهد بود.

امارات چهارمین شریک تجاری خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین: همایش راهکارهای تجارت با  امارات  از سری همایش‌های تجارت با کشورهای هدف وبا سخنرانی رایزن بازرگانی ایران در امارات , حضور صنعتگران، تجار و بازرگانان شب گذشته درسالن اجتماعات هتل درویشی مشهد برگزارشد.

دراین همایش رایزن جمهوری اسلامی ایران  در امارات  اظهارداشت:سرمایه گذاری های اروپا و امریکا باعث شده که منطقه امارات تبدیل به یک بازار مدرن شود و ایرانیان مقیم امارات نیز با شرایطی که تاسیس یک شرکت به سهولت انجام می پذیرد دست به سرمایه گذاری های خرد و کلان بزنند.

پرویز رضایی  اضافه کرد: کشور امارات چهارمین شریک تجاری خراسان رضوی است وبا ایران به عنوان یک کشورهدف صادراتی کارمی کند. از این رو  برای حفظ این روابط مشترک هرفرایند و برنامه ای که بتواند آن را توسعه دهد قطعا موثر خواهد بود.

وی افزود: درامارات ما سالانه 14 نمایشگاه مهم داریم که شامل (نمایشگاه گردشگری دبی، اتو مکانیکا، چوب و ماشین آلات،ساخت و زیرساخت های بیمارستانی،کاغذ و صنایع مرتبط، کامپیوتر والکترونیک، گلفود(موادغذایی و صنایع وابسته)، شیرینی و شکلات خاورمیانه و....) می باشد.

او تصریح کرد:  اما مسئله تفاوت و درک مفهوم این نمایشگاه ها با نمایشگاه های داخل  ایران است چنانکه درنمایشگاه های داخل کشور شاید تنها 10 کشور خارجی برای بازدید بیایند و این کشورها با هدف تعامل و تجارت با ایران یا تسخیربازارهای ایران می آیند, اما درامارات 145 کشور شرکت می کنند و همه می خواهند با کشورهای دیگرتعامل داشته باشند و حضورشان به خاطر تسخیر بازارهای امارات نیست بلکه دلیل آمدنشان برقراری ارتباط با 145 کشور دیگر است که برایشان ار اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پرویز رضایی با بیان این که ابوظبی دبی و شارجه درردیف شهرهای برتر جهان عرب گنجانده می شوند ادامه داد : تنها ابوظبی 80 درصد سرزمین امارات را به خود اختصاص داده است و بدلیل امتیازاتی چون فرصت های شغلی بهتر و دستمزد خوب ؛ شهری است که افراد بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ایران را به خود جذب کرده است.

رضایی بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل رونق اقتصاد امارات را  اهمیت قایل شدن به صنعت توریست عنوان کرد و یادآور شد که طبق آمارهای موجود 11 میلیون توریست  درسال 2013 به امارات سفرکرده اند.

رایزن جمهوری اسلامی ایران در امارات در خصوص برنامه اکسپو 2020 امارات عنوان کرد: این کشوربا ایجاد 277هزار فرصت شغلی ، حضور20 میلیون توریست را  پیش بینی کرده است. 

 طبق اظهارات او در آمد سالانه یک شهروند اماراتی 47 هزار و 700 دلار است .

امارات در سال 1971 تاسیس شد و در حال حاضر متشکل ازهفت عمارت شیخ نشین است .جمعیت بومی آن تنها به یک میلیون نفر می رسد  و7 میلیون و400 نفر هم جمعیت خارجی دارد.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.